Ben even benieuwd of sommige OVM gangers eens zijn doorgereden om te kijken hoe de situatie nu is bij de Blokkendam. Kan er nog gevist worden of ligt het al onder het zand?
Rene
Rene,
Nu het echte werk aan Maasvlakte 2 begonnen is, ben ik weer andere dingen gaan doen. Maar ik kan er wel iets over zeggen.
Er kan nu nog worden gevist bij de blokkendam. De hoppers storten hun zand momenteel in het zuidwestelijke deel van de toekomstige maasvlakte 2. De bouwvolgorde is ahw van onder naar boven.
Bovendien zal de koelwateruitlaat in de toekomst gewoon in de nieuwe havens uitkomen. Daar blijft dus gewoon water (alleen kunnen we daar na openstelling van die havens niet meer terecht). De blokkendam wordt weggehaald en er komt een ‘gewone’ kademuur (iets verschoven) voor in de plaats.
Het plan is om de blokken van de blokkendam te hergebruiken in de nieuwe zeewering, maar die wordt pas in 2011 of zo aangelegd. Ik weet niet wanneer de eerste blokken worden weggehaald, want dan is het voor ons einde oefening.
Wel zal het water de komende maanden door het vele storten van zand troebel(er) zijn.
Op 28 april is het officiele aftrapfeestje. Ik hoop rond die tijd dan al de eerste gevangen te hebben.
Richard
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?