Stelling: Smeerseltjes....dipjes en datjes...ja of nee?!

• Rob

Heren…en Dames

Stelling: Het gebruik van geur en lokstoffen op een vlieg/streamer moet kunnen en doet niks af aan de essentie van het vliegvissen.

ik ben van mening dat je dan beter een vaste stok of werphengel ter hand kan nemen, vind het weinig of niks met vliegvissen te maken hebben dan!!

Hoe denken jullie hierover??

Gr.

Rob

• Ger Schuit

Nog even en we gaan eerst 3 weken voeren ;)

• flyfisher7

Soortgelijke discussie is al zo vaak gevoerd.

Maar dan in de vorm van maden oid op je haak prikken.

Als jij dat wilt moet je het vooral doen.

Vissen is een individuele sport waar je zelf voor een groot deel bepaalt hoe je er mee om gaat.

Op die manier doe ik er niet aan mee.

FF7

• Patric Visser

Dit soort stellingen kan je de standaard antwoorden van de vorige stelling op toepassen.

Jeweetwel van die plug aan je vlieghengel.

Klaar einde discussie

• Rob

Ik denk er dus gelijk jullie net zo over, de essentie van het vliegvissen streef je dan erg ver voorbij en kan je net zo goed een andere dicipline kiezen waar het gewoon is te smeren op je aas!!

Gr.

Rob

• Wiel

Heeft inderdaad in de “verste verte” niks met vliegvissen te maken naar mij idee……………

• Eduard

Maar stel nu… (niet te verwarren met mijn mening).

Je vist op karper met een zalmeitje, wat o.a. op dit forum door veel mensen als een ultieme visserij gezien wordt.

Dan imiteer je met dat zalmeitje niet veel meer dan een ordinaire boilie. En die dingen meuren een uur in de wind.

Mag dit belangrijkste kenmerk van de imitatie dan wel, of niet?

Of mogen zalmeitjes alleen toegepast worden bij vissoorten die daadwerkelijk weleens zalmeitjes eten??

• spj

Ach……….

De ene gebruikt (misbruikt) zijn vliegenhengel als vaste stok, knoopt een stuk versierd lood aan de lijn en noemt dat czech nimphing, vindt dat vliegvissen, vermaakt zich prima, heeft lol en plezier!

De ander prikt een stukje levend of dood aas aan zijn vlieg, vindt dat hij aan het vliegvissen is, vermaakt zich prima, heeft lol en plezier.

Een derde gebruikt halve kippen, noemt het een vlieg, vindt dat vliegvissen en vermaakt zich prima, heeft lol en plezier!

Weer een ander gebruikt geur en smaakstoffen om zijn veren en haren aantrekkelijker te maken, vind dat hij aan het vliegvissen is, vermaakt zich prima, heeft lol en plezier!

Veel wedstrijd(vlieg)vissers sleuren met een noodgang een paar fluorizerende lures door het water, ze vinden dat ze vliegvisser, vermaken zich, hebben lol en plezier.

Ieder zijn ding maar het wordt pas een probleem als je je niet vermaakt, geen lol hebt en het plezier ver te zoeken is.

Dus….

Veel plezier toegewenst,

Groeten Bas

• michiel

Zou het helpen die geurstoffen ???

( dan overweeg ik het wel hoor..:) .)

• flyfisher7

Voor karper???

Ongetwijfeld…………………….

Maar dan ga ik wel met boilies aan een penhengel vissen.