ardeche

• Dennis

hallo ik ga in de zomervakantie naar de ardeche heeft iemand tips voor mij welke vliegen ik mee moet nemen en welke eigenlijk niet?

alvast bedankt,

Gr. Dennis

• Ger Schuit

In de Ardeche kun je eigenlaijk alleen 's-ochtends vroeg leuk vissen ….. verwacht voornamelijk kopvoorn en barbelen. Voor barbeel is een goed verzwaarde of beadhead Wooly Bugger een zeer goede vlieg, kort desnoods een stuk van de start in. Kopvoorns zijn niet kieskeurig, maar ze kunnen toch behoorlijk schuw zijn ………….. dus neem gewoon langere leaders 4-5 meter, zwarte drijvende vliegjes op haakmaat 10 - 18 zijn meestal wel goed, miertjes en kevertjes doen het ook best goed.

Na 9.00 uur zie je om de 5 - 10 meter een kano voor bij komen, en kun je maar beter stoppen met vissen …… tenzij je het leuk vind om naar omslaande kano's te kijken.

• Vassenden

De kopvoorns - en er zijn heel dikke bij - liggen pal achter stroomversnellingen in

vrij ondiep en snel stromend water. Als je er aardigheid in hebt, dan kun je ze midden op de dag observeren. Zet een duikbril op je bol met snorkel, gebruik je zwemvliezen om stroomopwaarts naar een stroomversnelling te zwemmen. In sommige gevallen kun je die kopvoorns dan bijna aanraken. Is wel eens leuk om het van die kant te bekijken.

Mvgr.

Vassenden

• Edwin Kerssies

Wij zaten vorige jaar valkbij Ruoms en hebben ons daar gedurende een week uitstekend vermaakt. De rivier de Ardeche heeft een goed bestand aan vette kopvoorns en barbelden, maar ik heb me overdags voornamelijk vermaakt op de vele zijrivieren, prachtige visserij en alhoewle de forellen bijna allen zijn opgegeten maken de o.a. kopvoorns en barbelen veel goed. Hierbij enkele photos voor meer info kun je me altijd mailen…btw vliegen, droog: zwarte foamtorretjes alla de black bug of foam spider en de pheasant tail goudkop doet het ook altijd…

Gr. Edwin

• Arubaman

Hoezo Arc de Triomphe in Parijs?

wel weer een mooie platenserie die je daar post meneertje!

• Vassenden

Honderden kanovaarders willen per dag onder “L' arc” door. Flink wat van die lui hebben het in de stroomsvernelling vlak voor dit punt erg lastig. In allerhande standen zie je ze door de stroomversnelling komen; dwars, achterstevoren, zwemmend.

C' est jolie la bas!

Mvgr.

Vassenden

• Edwin Kerssies

Zeker een aanradertje als je naast het vissen nog wat anders wilt doen….ook goed voor enkele dagen onderweg naar bijv. corsica, spaanse kust (route de sud gaat er langs he) of richting de prachtige middellandse zee kust bij st trophez en omgeving. De Ardeche is me niet tegengevallen!! (dit in tegenstelling tot de franse kust van marseille tot bij narbonne etc, man o man wat een lelijke kale vlaktij daar)