Karper. deel 2

• Peter Berkenbosch

Vandaag even een verloren uurtje voor de lunch.. (

Snel het net gepakt.. de #6 uit de koker… reeltje erop…carp bollen mee en…………………… geen schub gezien.. :D

Het materiaal :

De vijver:

Vrijdag eind van de middag na een hele dag zon zag ik ze af en aan cruisen vlak onder de oppervlakte… er zitten in het vijvertje een stuk of 3 / 4 karpers.. maar vandaag nog geen kring gezien. Voelde ook een stuk kouder aan dan vrijdag.

Straks voor het eten wellicht nog even een andere stek bezoeken…zal ook wel niets zijn met dit weer, maar wil het toch even bekijken..

Leuk man dat vissen… :)

• Vassenden

Het is nog wat vroeg in het seizoen voor aan het oppervlak azende karper Peter. Vaak is het helemaal niks met de vangst met een bak zonlicht en een stevige rippel op het water. Wat nog wel eens wil gebeuren is, dat ze aan het eind van de middag - tegen de schemering aan - gaan azen. Niet aan het oppervlak, maar op de bodem. Wanneer je de vijver observeert, dan zie je op zo' n aasplek wat luchtbelletjes of zelfs een wapperende staart. Wanneer je dat ziet dan is het tijd om iets tegen de bodem aan te presenteren……

Mvgr.

Vassenden

• Dion

Wel een errug mooi setje Peter.

Dion

• Inderk

Gisteren zag ik bij mij achter in de tuin karpers heerlijk relaxed liggen te zonnen tussen de waterplanten. En het ijsvogeltje die bij mij regelmatig op de schutting komt zitten te vissen, was ook weer van de partij.

Binnenkort ook maar es even proberen om een zalmeitje te presenteren. ;-)

• tom

Toevallig ook nog ruizers, windes, (snoek)(baarzen) en roofbleien in die achtertuin bij jou :-)

• Inderk

't is een gewone buurtvijver waar mijn tuin aan grenst.

Waarin snoek, baars, blank en ruisvoorn, zeelt, brasem en karper het meest in voor komt.

hier hebbie een foto-tje van het uitzicht vanuit mijn tuin

• Edwin Kerssies

Vandaag was het idd te koud en de kansen dus klein. Gisteren hebben mijn maatje en ik - zoals ik al in een posting schreef 3 pagina's terug, hehe wat gaat dit prikbord snel - allebeide een aanbeet gehad, maar manoman wat was deze bullebak sterk en wist ie snel het riet te vinden.

Zodra je ze weer spot, tracht de richting te bepalen waarop hij zwemt (en dat doen ze nu - dit zijn azers!! ) en werp er pakweg 20 cm voor. Iets laten afzinken en als de carpbol blijft drijven knijp hem dan ff goed in, of gebruik wat speeksel zodat ze zwevend gepresenteerd kan worden.

Ik gooi er nog wel eens een beetverklikkertje voor zodat je langer op dezelfde plek kunt vissen. Ff een rukje eran en de carpbol gaat weer naar de oppervlakte klaar om vervolgens weer superlangzaam te zinken, het moment voor de karper!

Maar je zit goed peter, ff wat mooie dagen en dan weer proberen, succes!

• tom

Je zou zo'n vijver in je tuin hebben, maar zo is het natuurlijk ook prima.

Mijn tuin grenst ook aan een sloot (van niks). De 1e 10 jaar zat hij barstens vol met vis maar ‘t loopt enorm terug (de afgelopen 13 jaar) door te weinig uitbaggeren en/of de aalscholver ie regelmatig voorbijkomt en steeds brutaler wordt en/of de amerikaanse kreeft die er huist. En m’n 2 vijvertjes met kikkers en salamanders zijn uitgemoord door de locale reiger :-(. Zouden ze het dierenbevrijdingsfront niet eens achter al deze dierlijke terroristen kunnen aansturen?

Grtz Tom

Grtz Tom

• Jasper

wat een Affentittengeil hengeltje/reeltje

• David

Hochdeutsch!