Blokkendam bootjes verboden?

• Greekflyfisher

Hoi,

Gisteren naar de Blokkendam geweest om ff te oefenen met de dubbelhandig hengel (#8 en 12ft) en zinklijn.

Afgezien dat het niet echt lekker ging, lastig, veel wind (op rechterhand) etc. was het redelijk druk met vliegvissers en opvallend niemand met een (BB).

Na afloop sprak ik iemand die zijn honden uitliet, die vertelde dat het nu verboden is om met een boot (in de binnenbak) te vissen, omdat dit een stiltegebied is geworden? Ik gaf aan dat ik dat niet wist. Eerder scheurden er 3 crossmotoren over de duinen en die motoren liepen niet op batterijen ;-)

Hij dacht zelfs dat het nu verboden was om daar te vissen, maar ik gaf aan dat de politie langs was gekomen en dat die niet heeft opgetreden dus dat dat onwaarschijnlijk is.

Wie weet hier iets over? Mag je nu wel of niet meer met de BB het water op?

Groet, Kyriakos.

P.S. er zwom gisteren ook een zeehond bij de uitlaat. Zal proberen vanavond wat foto’s te plaatsen. Was erg bijzonder vond ik.

• Cornelis

het is er altijd verboden te vissen geweest….maar werd altijd gedoogd….

grt. Cornelis

• jfvisser

Werd er ook nog wat gevangen ?

Of waren het allemaal testzwiepers ..

• Jasper

Het is er denk ik verboden omdat het nu bouwterrein is.

Surfen mag nu officieel ook niet meer, maar wordt soms gedoogd.

En die zeehond hangt normaal een beetje rond in de buurt van de paal. Maar er zullen daar zeker meer zitten.

• Greekflyfisher

……………..weet niet, maar er zat wel een streamer aan het einde van mijn leader, dus was ook echt aan het vissen :)

gr. Kyriakos.

• Nomad

Die zeehond is natuurlijk erg leuk om te zien maar niet geheel bijzonder daar. Sterker nog als je iets terug rijd en je gaat bij de slufter zelf kijken dan zie je er erg veel op de zandbank liggen. Telde er laatst een stuk of 20. Maar het blijft grappig en soms schrikken als er ineens zo n kop voor je uit het water komt.

Wel balen als je serieus niet meer mag BB'n daar.

Groeten Olle

www.flyfishing-central.nl

• Hugo

Cornelis,

Ga je nog een keertje kijken daar? En zwemt er nog wat behalve de honden?

Is het water dan geen grijze soep meer?

Mooi, dan gaat ik ff ook kèke…..

En hopelijk duurt die tweede vlakte ook nog even!

Hugo

+haagse groeten