croatie

• André

Wij gaan begin augustus met het gezin naar Croatie.

Heeft iemand informatie over de vis mogelijkheden daar?

Wij verblijven aan de kust, maar mijn interesse gaat uit naar stromende rivieren.

Na het bezoek aan Croatie is het de bedoeling tijdens de terugreis nog een dag te gaan vissen in Slovenie, omgeving Bled. Tips over deze omgeving zijn ook welkom.

Alvast bedankt.

André.

• Bert Martens

Bij mijn weten zijn er in die tijd in Istië alleen maar droge rivierbeddingen. Ten Zuiden en Zuidoosten van Koper stromen er wel een paar mooie riviertjes. Maar hier heb ik geen info over.

Ook richting Karlovac stromen er een paar riviertjes maar ook hierover kan ik je niet veel wijzer maken.

Dit is een stukje rijden maar dan heb je ook wat.

http://www.kupa-flyfishing.com/eng/o_nama.shtml

Gr

Bert Martens

• Wiel

kijk eens op www.fly-fishing-slovenia.si

www.kupa-flyfishing.com

www.flyfishing.si/pravila.php

Ook op www.fliegenfischer-forum.de kan je een héééééleboel informatie ophalen.

Wij zijn in 2007 vanuit ons verbijf in Slovenië naar de Kupa gegaan (met de auto natuurlijk ;-)). Het had enkele dagen tevoren heel veel geregend en de rivier was een modderpoel. Omgeving is wel schitterend, maar geef mij toch maar Slovenië :-)

Succes!

• Remco Bijlsma

Andre,

In Bled kan je zowel vergunningen voor de Sava Bohinj halen als voor de Sava Dolinka. Mocht je daar een camping zoeken dan zou ik de camping in Lesce aanbevelen (5 km van Bled) aan de Sava Dolinka. Vergunningen haal je bij de receptie en je stapt zo het camping terrein af de rivier in. Rond de camping veel regenboog en bruine forel, stroomafwaarts voorbij de camping vooral veel vlagzalm.

Remco

• Jan

Hi Andre,

Heel mooi ligt ook camping Danica. Rij door Bled heen richting Bohinjsko Jezero (Meer van Bohinj), ong. 25 km verder in een doodlopend prachtig dal.

Je rijdt langs de rivier.

Bij Bistrica ligt de camping aan de Sava Bohinjska, vergunningen bij de receptie en in cafe's enz. Diverse zeer lange stukken parcours voor ong. € 35.

Grote kans op treffen collega vliegvissers op de camping. Paar jaar met maat gevist daar.

Veel vis. Mooie wandelingen, watervallen enz. Aanrader.

Groet, Jan