Pheasant Tail

• eddie_b

Pheasant Tails zijn mijn favoriete nimfen. Voor winde bind ik ze op haakmaat #8 maar ik ben door de veren heen. Nou ja, ik heb nog zat veren maar die fibers zijn veel te kort voor haak #8.

Iemand een idee welk merk of welke verkoper wél fatsoenlijke Pheasant Tails met extreem lange fibers verkoopt. Naast naturel ben ik ook toe aan een nieuwe olive, black, red en chartreuse veer.

eddie_b

www.247ff.com

Eat, Sleep, Fly Fishing!

• Ger Schuit

zoek niet langer ……. nou nog niet helemaal, al heb ik wel PT veren die anderhalfkeer zo lang zijn ……. er bestaan ook veren waar dubbel lange “fibers” aan zitten ……… misschien laat ik die ook nog wel eens aanrukken.

• Ger Schuit

…… maar momenteel ben ik even in de markt voor Condor (zal wel substitute worden)…….

• Henk Verhaar

Cookshill, Jens Pilgaard, Chris Helm, Steve Parton?

Henk

• eduard

neem me niet kwalijk Eddie,ik ben niet zo'n binder om wat voor veren gaat het?

misschien kan ik je van dienst zijn.

groetjes

• Cornelis

pheasants zijn engelstalige fazanten Eduard…. ( die lopen waarschijnlijk links…)

grt. Cornelis

• Arubaman

Ik heb ze wel eens van de snelweg geplukt, een aangereden haan en hen. Was op het stuk A12 vierbaans vlak voor Woerden en ze lagen inderdaad links naast de weg. Heb er behoorlijk voor moeten hollen, want een vierbaans snelweg waar men hard rijdt oversteken is toch niet echt zo slim (bedacht ik toen ik daarna weer in de auto zat).

Maar goed, de filet was lekker en de staartveren bruikbaar.

Even ontopic, dat ken ik eddie, dan moet je soms halverwege een 2e pluk fibers inbinden. Mijn ervaring is beperkt, maar van teeny heb je soms redelijk mooie pheasant tails en heb een paar keer een goede gehad bij firma raven in lelystad. was geloof ik een vrij standaard merk daar (wit label, zwarte letters). Als je wilt kan ik anders wel even langsrijden, mail me dan even.

• eddie_b

Allen,

Bedankt voor de reacties.

Die van Teeny zijn nu juist de veren met de minst lange fibers die ik ooit heb gehad, zo zie je maar dat er zelfs per merk verschil in kan zitten.

Ik heb Ger gisteravond een mail verzonden maar nog geen reactie. Laat ik die veren eerst maar 's proberen. Neemt niet weg dat de links van Henk en het aanbod wel erg goed zijn.

eddie_b

• Paul Verboom

http://www.cookshill-flytying.co.uk/index.htm

Prima spul!

Paul

• Bert van Elswijk

Kaj (Tilburg)heeft ook heel mooie (en lange) in de winkel staan!