Rudy,
Geen staatsvergunning nodig? Dat wist ik niet. Komt omdat ik die toch heb en er dan verder niet bij nadenk.
Materiaaltips? Nee, berhalve dan dat er eisen worden gesteld aan de aftmaklasse en leaderdikte. Het is daar niet licht vissen maar nimfen (tip 0,18 mm) en droge vlieg (0,16 mm) vanaf #5 en hoger.
Mety de streamer zelfs #6 en hoger met minimaal 0,25 mm tip.
Verder ben je verplicht een langstelig schepnet bij je te hebben i.v.m. de soms steile oevers. En verplicht weerhaakloos.
De vis is er naar mijn ervaring gemiddeld ook wel een stuk groter dan bijvoorbeeld op de Kyl en dat rechtvaardigde deze minimum eisen wel.
Wij hebben ze met zowel nimf, streamer en droge vlieg gevangen. Keuze hang een beetje af van de plek en de kleur van het water.
Er zwemmen mooie vlagzlmen, saiblingen, regenbogen en bruine rond. Kopvoorn en barbeel heb ik er niet gezien.
Kijk goed om geen uitgeholde oeverplekken en boomwortels onder water te missen. De grote vis ligt net als elders vaak verstopt.
Het is een betrekkelijk smal riviertje waar je niet overal kan waden en dus vanaf de kant moet vissen. Blijf ook weg bij de verboden plekken bij de molen in Niederbergheim.
Ik heb geen favoriet deel. Zoeken levert m.i. de beste kansen.
Veel plezier en succes daar.
Smartie