kan het niet meer trugvinden,was enkele weken nog ter spraake hoe met een naald van een stikmachine een mooie lus kon gemaakt worden aan je vliegenlijn.
kan er iemand me helpen?
Zo ….. dat zijn wel heel fraaie lusjes, maar het is ook een boel werk, bovendien vergt het smelten best wel “enige” oefening …….. veel eenvoudiger zijn de Roman Moser Minicons…… die ook heel compact zijn en veel eenvoudiger te realiseren zijn.
Los daarvan vind ik op lichte lijnklasses alle lusjes, dus ook de samengesmolten fabriekslusjes ondingen, die ik er direct vanaf knip. Op lichte lijnklasses geef ik de voorkeur aan de naaldknoop of nog beter de zegmaar Dave Whitlock methode, waarbij de leaderbutt in de punt van de vliegenlijn ingelijmd wordt.
http://flyfisherman.com/skills/dwnoknot/index1.html
Het is inderdaad niks voor een beginner.
Het is even afzien bij het maken, maar een feest om er mee te werpen.
Geen gerammel en geratel door de ogen en zeer betrouwbaar.
Ik zou ook de breadedloops adviseren als ik zelf lijnen en leaders verkocht.
Ik heb al verschillende lijnen gevonden aan het OV, waar de afdruk van de breadedloop nog in zat dus ga zo door, volgende keer wel even het # en type op de lijn vermelden aub.
Gr.Rob
Als je een breaded loop afwerkt met een takeling van binddraad aan het eind heb je echt geen problemen hoor met losraken. Zei hij na 30 jaar vliegvissen. Je moet echt niet alleen willen vertrouwen op een sleefje die de lijn vast moet houden, al dan niet voorzien van wat seconden lijm. Een goede takeling is supersterk. Bovendien kun je de lijn -backing verbinding ook dmv bijv een uniknoop maken. laat ook nooit meer los .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?