Ik kan van iemand een mitchell hengel overnemen.
Type companion 160
811-81
Wie heeft daar ervaring mee en kan mij daar meer over vertellen.
vr gr Patric
Zal er wel een uit de oude doos zijn denk ik. “Companion” is tipisch zo'n naam die een 25 jaar geleden, of nog langer, nog wel eens gebruikt werd in de vliegviswereld. “Flytiers companion” is er zo een. Zij het dat dit een bindboek is, maar wel uit die oude doos. Ik ken deze Mitchell hengel dus niet en wat mijn voorganger al aangaf, even googlen gaf niet het gewenste resultaat. Mittchel heeft zich, volgens mij, zo wie zo niet echt bezig gehouden met ontwikkelen van vliegenhengels. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het beoogde hengeltje niet een lekker hengeltje kan zijn. Of iemand er dus iets zinnigs over kan zeggen? Omdat het vlokvissen zo dicht bij het vliegvissen zit noen ik maar even dat ze bij Mitchell wel ooit hele mooie vlokhengels maakten. Glas wel te verstaan maar, o,o wat mooi! Ben zelf al heel lang in het gelukkige bezit van zo'n vlokhengel. De oude Jan Schreiner himself maakte me er ooit eens op attent. Ik bouw heel mooie vlokhengels maar als je ooit……Gelukkig heb ik er dus een. Een Mitchell Duborgel van 250cm, zacht geel van kleur met een poots ogen. Een rubberachtig handvat dat is te verschuiven zodat je de molen juist dichter of verder van het startoog kan plaatsen. Hierdoor laat de actie van de hengel zich iets beinvloeden. Ze zijn er ook van 225 cm. Dus als je hier nog eens een keer aan zou kunnen komen? Lijkt wat slap maar door de massa…….. Vlokdobberlijntje of loodsjouwertje er op en met een zwiepje vis je op meer dan 20 meter afstand op dikke ruisers. Prachtige avonturen heb ik op de grotere plassen hangend in mijn BB er mee mogen beleven. Ook heden ten dagen gaat ze meer dan regelmatig mee op avontuur. Terug komend op het onderwerp. Proberen dus die Mitchell. De prijs van de hengel zal toch ook niet enorm zijn denk ik zo. Hou wel even in gedachten dat je voor niet al te veel geld tegenwoordig heel aardige 4 delige stokjes kunt kopen. En met echt weinig bedoel ik, echt weinig.
Succes met je keuze
Charles
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?