Tsja,
zegt u het maar. de naden… is inmiddels iets waar ik altijd op let, als ik door de knieën ga, komt er dan druk op de naden in de omgeving van de knieën?. Verder is binnenkant knieën een plek die veel over elkaar schuurt en daarom volgens mij ook extra snel gaat lekken.
ik ben d'r nog niet uit of je meer hebt aan 1 Simms G4 of 4 goedkopere waadpakken. het zou zomaar eens kunnen dat je met 4 goedkopere waadpakken langer doet dan met dat ene dure pak.
Mijn vision, mijn black arrow, mijn scierra etc. ze gingen allemaal ongeveer even lang mee. Ik heb nu een rapala (noodgedwongen gekocht in noorwegen toen de aquaseal nog maar 6 uur droogte bood op elke visdag van 12+uur). Die Rapala heb ik in juni een jaartje en dan zou hij theoretisch halverwege zijn, maar dat zie ik er vooralsnog niet aan af.
Denk dat met intensief vissen, veel kruipen, maar ook in het gras zitten/liggen etc. op stenen langs de over zitten met een pintje en praktisch leven in je broek langs de waterkant en in bossen. op die manier ze ongeveer 100 visdagen mee gaan, laten we zeggen 1500 uur.
Paar adviezen,
1 probeer een pak te kopen waarbij je redelijk pas zit, waarbij de losse plooien niet aan de binnenkant van je benen bij elke stap over elkaar schuren.
2 bewaar je oude lekke pak, het zijn ideale outdoor regenbroeken en ten tijde van kamperen wissel ik tegenwoordig na het vissen de nieuwe voor de oude. (dus doe ik de oude aan als ik niet echt in het water ga staan, maar gewoon lekker vies wil leven ;-))
3 probeer voor je pak echt begint te lekken al een nieuwe te kopen (zeker als je op een trip gaat). dat scheelt ergenis tijdens een trip en in sommige landen hebben ze net niet wat je wilt of zijn ze enorm duur. Want mijn ervaring is dat plakken eigenlijk altijd een tijdelijke oplossing is, die zelden langer dan 50-80 uur (een visweek) houdt. En per keer plakken wordt de duur tot de volgende lek weer korter!