Wader

• Noud

Ik heb een stel heupwaders en een waadpak van vision (de goedkoopste) en een waadbroek van cabelas (ook behoorlijk geodkoop). Ik wissel ze af afhankelijk van de omstandigheden maar het meeste vis ik in mijn waadbroek. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad. De heupwaders heb ik inmidels een jaar of 6, het waadpak en de waadbroek een jaar of 3 en ik heb er tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad. Oh ja ik ben een notoire materiaalmishandelaar.

TL,

Noud

• Henk-Jan ten Brinke

Ik heb nog steeds geen enkele lekkage gehad in mijn Goretex Simms Guideweight (de “goedkopere” versie van de G3). Het pak gaat nu al 5 jaar mee en is zéér intensief gebruikt. Heb er zelfs tijdens een fiets-visvakantie in Zweden van 6 weken vrijwel dagelijks in gefietst (ideale regenbroek). Onderhoud doe ik niet aan, maar wel hang ik hem op i.p.v. opgekreukeld in een hoekje. Oh ja, en ik heb bewust een nogal ruim zittend pak genomen.

Kijk anders een naar de aanbiedingen bij Brinkhoff, die schijnt nogal wat oudere modellen te hebben hangen (waaronder de G3). Geen superdeals, maar wel een stukje goedkoper.

gr. HJ

• Goalkeeper

Inderdaad, een tip die ik ook kreeg bij de aanschaf van mijn pakken.

• Janm

Doe al zes jaar met een Vision extreme. Bellyboten, zout in DK, klauteren door de beekjes. Mankeert niets aan, maar merk wel dat hij hier en daar iets dunner wordt. Altijd afspoelen na zout water en ruim uithangen,

• jeroen wohe

Alle pakken gaan lek!!!

maar er is ee reden dat profi guides en hard core vliegvissers alleen maar simms en patagonia dragen!

ps ook mijn simms is zo lek als een mandje! en heeft minimaal 3 tubes aquaseal gezien. maar ik draag hem nog steeds. maar dit jaar ga ik de nieuwe patagonia guide water testen.

einde seizoen laat ik weten of hij het heeft overleefd!

mvg jeroen