waar koop je een krimpkous?

• Ger Schuit

Allemaal leuk, maar niet erg waardevolle info ….. er zijn verschillende soorten krimpkous:

Allereerst moet je kiezen voor zonder en met lijm ….. kies voor zonder lijm !!!

Daarnaast moet je kiezen voor het smelt punt, de standaard hobby kwaliteit smelt bij ca. 90 graden celcius en de kwaliteit die nu juist moet hebben voor de Sepp Fuchs methode smelt bij 175 graden celcius.

Iedere electronica hobby winkel heeft ze op voorraad, je moet dus denken aan winkels waar ze onderdelen verkopen voor electronica knutselaars…..

Grtz., Ger.

• Henk Verhaar

Ger, hij vroeg om krimpkous, niet specifiek om krimpkous voor de Sepp Fuchs methode. Elke electronicazaak hoort de gewone krimpkous te hebben, die bedoeld is om leidingen bij elkaar te houden en/of te isoleren. Verpakkingskrimpkous is al heel anders (met veelal een nog lager smeltpunt); die kun je voor zover mij bekend ook niet via consumentenkanalen verkrijgen.

Dat geldt denk ik ook voor de ‘Sepp Fuchs’ krimpkous, die niet alleen een hoger smeltpunt heeft, maar ook brandvertragend is (alleen een hoger smeltpunt is niet voldoende om het met een vlam te kunnen bewerken). Deze krimpkous is bedoeld voor leidingen in kritische toepassingen, zoals op schepen en in vliegtuigen.

Volgens mij kun je dat alleen via B2B kanalen (toeleveranciers) verkrijgen, niet bij een electronicaboer op de hoek. Het internet is de aangewezen plaats voor dit type materiaal (flame-retardant shrink tube)

Henk

• Greekflyfisher

………………hoezo niet waardevol?

zoals ik aangaf, gewoon naar www.ventec.nl ! heb ik meters krimpkous gekocht en heb nu genoeg lusjes voor de rest van mijn leven ;-)

groet, Kyriakos.

• Old-man

Beste Anton.

Laatst een setje gekocht. Een doosje waar je jehele leven mee voort kan. 5 verschillende maten. Een en ander op aanraden van onze nestor Kees Pootjes, bij …..http://www.baco-army-goods.nl/

Ook gelijk een klein pencil brandertje.

Bij de wee, ik heb er volgens de Sepp methode, lusjes mee aan mn lijn gemaakt.

Kijk maar s ff op de site. Snelle levering, en goede garantie. Brandertkje ging kapot, na een e-mail binnen 1 week een nieuwe.

Greets Pieter

• anton.a

Iedereen bedankt voor de info. Morge ga ik naar Utrecht. Daar moet het lukken. Als het niet lukt, spreek ik graag jouw voorraad aan Nico. Groet.

• Inderk

Denk anders maar es aan plenty-parts of zo.

Hebben ze ook van dit soort zaken bij de vleet, of ga eens vragen bij een installateur.

• Ger Schuit

Greekflyfisher schreef:

>

> ………………hoezo niet waardevol?

Slechts het noemen van een webadres, zonder aanvullende info …… zie ik niet als bizonder waardevol, maar daar hebben we laatst nog een topicje over gehad, lijkt me niet nodig dit weer opnieuw te bespreken.

Ik vind het een beetje kortaf, door een vraag te beantworden, met het noemen van “slechts” een linkje ……. ;)

10 linkjes voegen ook weinig toe, maar vertellen waar je op moet letten als je krimpkous wilt kopen ….. is al een stuk waardevoller, vind ik :)

• Finnoc

Prima Anton!

Je weet me te vinden ;)

gr.Nico

• greekflyfisher

……………….je kunt het natuurlijk net zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar met die info van jou Ger. heb je nog geen krimpkous.

De vraag ging over een winkel waar je krimpkousen kunt kopen en niet wat voor krimpkousen er allemaal zijn.

Met mijn link kun je de juiste (transparante) krimpkousen “zien” en bestellen en je hoeft er je huis niet voor uit.

groet, Kyriakos.

• Ger Schuit

HAP :D