foam vliegjes

• Dennis

hoop dat deze foto's wel goed gelukt zijn.

in de spotlights :)

Reactie's En Tips Zijn Welkom!

Gr. Dennis

• erikdenoorman

Ik vind ze ok hoor.

Maar op mijn website heeft André M., die altijd net iets meer vlieg in z'n patroontjes heeft dan ik, ook een heel leuk patroontje gepresenteerd. De Coch-y-bondu beetle. Wellicht is het wat voor je.

Of voor jou ?

www.erikdenoorman.com

• Dennis

ziet er leuk uit maar dan moet ik eerst even sparen en dan die spullen bij elkaar krijgen.

als ik hem gemkaat hebt dan zet ik hem op het prikbord:)

• Inderk

En die andere foam beetle die op je site staat Erik? Da's ook een prima patroontje!

Gebruik maar eens zwart of bruine foam, en draai er een klein hackeltje achter het koppie, en je hebt weer een variatie. Maar goed bezig Dennis! Misschien iets minder materiaal gebruiken voor het lichaampje en iets minder wikkelingen achter het koppie. Kijk maar es goed naar die foam beetle bij Erik op de site.

Of ga eens googelen onder “foam beetle tying pattern” video's en bindinstrukties zat voor een heleboel inspiratie en variaties.

Succes!

• OMBRE

Hoi Dennis,

Laat ik nou toevallig wat spul in huis hebben waarmee je de foam-vlieg van André M. kunt nabinden…..

Stuur jij je adres naar mijn emailadres, stuur ik een envelopje met spullen en één kant-en-klaar voorbeeld jouw kant op!!

Wel weer even een fotootje van het resultaat op dit prikbord plaatsen!

gr.

OMBRE

Ruud Beekveldt

• Bert van Elswijk

Heel veelbelovend! Aan de suggesties van de anderen heb ik niets toe te voegen. Da zo door!

• Paul Verboom

Prima Dennis!

Als je bij dit patroontje nog een marabou veertje inbindt als staart heb je een mooi streamertje voor het vissen aan de oppervlakte.

Succes,

Paul Verboom

www.vvg-flyfishing.eu

PS geen marabou? Stuur dan een emailtje met je adres.

• johannes

Mooie vliegjes.

Persoonlijk zou ik iets spaarzamer met de dubbing zijn

vind ze erg dik.

ook kun je voor je het foam inbind eerst effe met een tandenborstel uitkammen. dat geeft een minder propperig lijf.

Veel succes

johannes