langzame intermediate

• troutbuster

Ik vraag me af wat een goede zéér langzame Intermediate zou kunnen zijn, ik bedoel een lijn die langzamer zinkt dan een glaslijn, zeg maar net onder het oppervlak blijft hangen.. en erg soepel is, wie weet? merk? type?

• Bas

ik heb hem zelf niet, een kennis van me wel en die is erg gecharmeerd van de Snowbee WFND - XS Neutral Density Fly Line

• Sailfish

Cortland 444 Classic WF7I, deze lijn heb ik net gekocht via Ebay.

Dit is volgens mij ook dezelfde blauwe lijn waar veel Denen mee vissen… jou wel bekend… wanneer ga je weer? Misschien komen we elkaar weer tegen.

groet,

Richard

• rudy

dan praten we over hooverlijnen maar ik ben er niet zo over te spreken vind ze niet goed gooien,maar dit is mijn mening ligt hier al een paar jaartjes te liggen

gr rudy

• Nomad

Grappig, volgens mij heb ik die ook Richard. In een 6 versie. Maar vind hem niet zo heel langzaam zinkend en hij loopt wel iets dieper dan net onder het oppervlak.

Groeten Olle.

• greekflyfisher

………….Monic moet je hebben! kan niet snel de zinksnelheid vinden, maar heb ergens gelezen dat deze heel laag is (helemaal in zoutwater). staat echter niet op hun site?

http://globalflyfisher.com/reviews/gear/monic/

groet, Kyriakos.

• troutbuster

ben eerlijk gezegd letterlijk net terug, was erg koud (rond 1,5 graad) en veel wind (rond windje 6), sneeuwbuien ed getrotseerd, elke dag met uitzondering van de eerste hebben we wel een paar vissies weten te landen (grootste 64cm pour moi en een paar mooie 50+ ers), 3 vliegvissers tegen 3 spinvissers (24 tegen 2 stuks(4 dagen)

daarom de vraag, een drijvende lijn gaat wel, zeker als ie een beetje oud is, en niet zo best drijft (niet invetten dus).

aan glaslijnen heb ik echt een pokkehekel, dus denk aan een een of andere density compensated slow intemediate, die dan vervolgens eventueel invetten?zou dat wat zijn?

~floris

• Bart

Waarom heb je een hekel aan intermediate?

ik heb een heel goedkope (fl45,00) en 10 jaar oud, en die werpt lekker soepel en doordoat die net zinkt heb je beter contact met je vlieg, en heeft de wind/kabbel in het water oppervlak er geen vat op. Op deze zit wel aardig wat rek door de mono kern.

Bart

• troutbuster

Bart, ik vind glaslijnen te stug, en hebben teveel geheugen (bij koud weer), andere intermediates heb ik geen ervaring

• greekflyfisher

……………..die Monic is niet echt een glaslijn, maar waarom heb je een hekel aan glaslijnen?

deze Monic blijft volgens o.a. GFF ook soepel bij kou, en verder zinkt deze heel langzaam. En omdat het geen speciale zoutwaterlijn is zal deze nog minder snel zinken in zoutwater en na een tijdje (als deze wat vetter wordt) zal die misschien onder het opp. zweven of misschien doet ie het al?

gr. Kyriakos.