licht reeltje

• Henk-Jan ten Brinke

Ik ben op zoek naar een superlicht reeltje, 90 gr. of lichter. Liefst ook nog met e.o.a. (eenvoudig) slip-systeem, hoewel dat volgens mij lastiger zal worden. Slip hoeft ook niet per se, maar waar ik niet op zit te wachten is een (op termijn) doortollende spoel. Prijs tot ca. €100.

Zo kwam ik al de TFO1 van (inderdaad) TFO tegen die 89 gr. weegt, iemand bekend met dat ding? Andere suggesties / ervaringen?

BVD & gr.

HJ

• Ralf

zelf heb ik de kleinste ross evolution; heel tevreden over maar iets duurder.

opties zijn:

greys streamlite (al heeft die wel een harde “ratel”); doet dacht ik EUR 109

kleinste vision GT (3/4); doet dacht ik eur 140.

Suc6

ralf

• Jasper

Er is maar 1 superlicht reeltje wat nog steeds niet van de troon is gestoten en dat is de Loop/danielsson original. De Midge en Dryfly zijn de koningen op gebied van gewicht en dunne tippets.

• bart

Ik zoek nog zo'n Midge op mijn #2tje

Ik ben ook euwd naar alternatieven…

Bart

• Henk Verhaar

Backwinder trout

2 problemen: backwinder is failliet, en de nieuwprijs is ver boven budget (was meen ik 250 pond). Maar misschien heeft iemand een 2dehandsje…

Het is een minimalistische designreel met large arbor – geen echte slip, maar zoiets als de oorspronkelijke Loop, tegen overrun. Erg fraai, en heel licht.

Henk

• Sailfish

Ik heb nog een zwarte Marryat CMR 34 in de aanbieding, interesse?

• Pascal

Vision GT maat 2-4,

Ik heb deze reel in meerdere formaten en ben er zeer te spreken over. De kleinste heb ik helaas nog niet. (geen slip, maar reeldrag..schijn je te kunnen aanpassen)

En ook zeer licht!

Op de volgende link kun je ze goedkope bestellen…binnen een week in huis!

http://www.britnett-carver.co.uk/flyonly/prods/430.html

Kijk ook even hierop ivm met de reeldrag:

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=221

• Peter S

Net nieuw op de markt Sage Click I,II, III.

Als je de gewichten moet geloven, belachelijk laag, in tegen stelling tot de prijs.

Large Arbor, zie je niet vaak bij de klasse 0,1,2

Ik wordt er wel hebberig van .

Groet,

Peter

• greekflyfisher

………………LOOP Evotec CLW Clear. 100 gram en ca. € 110,- Slip is prima.

groet, Kyriakos.

• pike charlie

Misschien is de Vosseler RC serie iets voor je. Rc1-104 gr/lijn 1-3, Rc 2-117 gr/lijn 4-6, dan is er ook nog de Rc3. Mooie tijdloze reeltjes zonder slip, maar met een mooi rateltje. Ze zijn heel goed met de hand bij te remmen doordat de buitenspoel net iets over de rand van de binnen kern valt. Een echt dikke forel, winde of waalbrasem zetten het echt mooi klinkende rateltje nog wel eens een keer in beweging. Kan het niet vaak genoeg horen. Ik heb er al een mooi poosje plezier van en gebruikt eigenlijk niet anders voor het lichtere werk. Ik vindt de RC serie voor het geld een prima keus, en ogen doen ze ook nog. Zijn sinds kort bij Pesiedon in het assortiment. Prijzen bij Brinkhof waren toen de tijd iets van 100 euro incl een reserve spoel. Zat er oon nog een mooi neoprane tasje omheen. Zag ze trouwens bij Brinkhof niet meer op de site staan, wel bij Pesiedon

succes met je keuze

Charles