vraagje aan de snoekers 1,wat is een goede lengte van leader incl stalen onderlijn aan een wf9floating?
2 is een intermediate lijn niet beter om te snoeken ‘minder zichtbaar ’ voor de snoek?
alvast bedankt voor de tips
gr rudy
Hallo Rudy,
1. Lengte van leader is mede afhankelijk van de diepte van het water en met wat voor vliegenlijn hje vist. In de polder gebruik ik altijs een drijvende lijn met ongeveer een meter leader incl onderlijntje.
2. Ik ben er van overtuigd dat de zichtbaarheid van de lijn voor een snoek niets uitmaakt.
Ga je op dieper weater dan is een intermediate of sinktip lijn een goede optie, maar dan zou ik denk ik de zelfde leaderlengte aanhouden.
Leader bij mij is gewoon 0,40 mm nylon met stalen of fluorcarbon onderlijntje.
Overigens heb ik geen ervariing met snoeken op diep water.
Smartie
Meestal; ergens tussen de 1,5 en 1 meter. Besef dat je nog wel eens een volger hebt (een snoek die je achter je streamer aan ziet komen) en dat het bij snoeken echt vervelend is om je leader binnen je ogen te strippen. Hoe korter je leader is, hoe dichter bij je dus kunt vissen. Maar een te korte leader… dat zinkt niet, dan komt je lijn te dicht bij de vis etc. ik denk dat je maar eens moet beginnen met 1,5 meter en eventueel iets inkorten naar wens. een en ander is ook afhankelijk van gewicht en materiaal van je leader.
Tsjonge, je bent trouwens wel goed aan het voorbereiden voor de herfst zeg ;-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?