nieuwe schoepjes

• erikdenoorman

De schoepjesvlieg werd paar jaar terug waanzinnig populair omdat Martie v/d B. liet zien hoe mirakels ze het deden (en doen voor de roofblei). De schoepjes die hij gebruikt hebben een centraal gat en een lang taps stuk om op de haak te binden. Als je dat goed deed bleef e.e.a. goed zitten en had je een waggelende streamer waar roofblei met genoegen op klapte. Er komen eerdaags nieuwe geheel schoepjes op de markt onder de naam ‘Slice Scoop’. Van de importeur kreeg ik er alvast wat om mee te experimenteren.

www.erikdenoorman.com

voor meer

• Arubaman

Hartstikke gaaf Erik,

maar als ik me de stukken van Martie nog kan herinneren; d'r was een ding wat de essentie van de hele schoepvlieg is. En dat mis ik een beetje in het door jou gemaakte patroontje.

Volgens Martie's broer zat de truc hem in het zwaartepunt. Ik citeer: “het zwaartepunt Martie, het zwaartepunt” De kracht van het schoepvliegje zit hem dan als ik het goed gelezen heb ook niet zozeer in het schoepje, maar in de haak!

Schoepjes zijn er legio, leuk van de firma slice scoop, maar ik ken eigenlijk voornamelijk binders die dan met alternatieven komen als een schoepje vervaardigd uit een 0,5ml petfles.

Enfin, dat is 1 op-/aanmerking. Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat je een schoepvliegje niet met soepele bindmaterialen moet bekleden. Zo'n zonkerstaart haalt volgens mij veel effect eruit en ik denk dat je vliegje nog veel meer actie heeft als je hem met alleen de foam en de schoep zou bouwen.

Hoe dan ook, ik heb ze zelf gemaakt, schoepvliegjes, ik heb anderen gezien met schoepvliegjes. Maar ik heb nog nooit een vis zien vangen op een schoepvliegje… Moeten we toch maar eens een date prikken om dat eens te gaan verwezenlijken dit voorjaar.

• David

hier gaan ook schoepvliegjes gebouwd worden, al is het maar om te testen of ie wel/niet voor de snollensprei onder doet

• Rossie69

ziet er inderdaad beter uit om inte binden.

nou ben benieuwd hoeveel erin zo,n zakkie zit en de prijs wat die word.

mooi waggel beesie erik

• Cees

Erik,

Ik heb ongeveer dezelfde schoepjes eens gekocht, echter zijn die geheel rond dus een soort trechtertje twee helften van jou schoepjes aan elkaar.

Zou ook veel actie geven ben echter nog geen patroontje van dit type tegengekomen.

Kan zelf wel iets bedenken maar ga in dit geval liever voor goed vangend bewezen patroontje.

Iemand misschien een patroon met dit type schoep?

Cees.

• Dion

Hoi Cees,

Kijk eens op de site van Marc Petitjean

Dion

• Cees

Bedankt Dion

Zal daar eens kijken.

Cees.Dion schreef:

>

> Hoi Cees,

> Kijk eens op de site van Marc Petitjean