Volgens de nieuwsbrief gaan ze samenwerken met Duitsers, Engelsen en Zweden. Goed initiatief! Ben ook benieuwd met welke fabrikanten ze in zee zullen gaan. Iemand enig idee?
Ike
of die handel nu zo'n goed idee is? Ik ken wel een clubje winkeliers die daar errug blij mee gaan wezen. :+
Maar goed dat is het punt niet. Punt is of je als vereniging serieus in de handel moet gaan. Kent iemand daar een goed voorbeeld van? ANWB komt bij me op maar die ken ik verder niet. Denk wel dat de cultuur binnen de vereniging daardoor zal professionaliseren. Ik vraag me af of dat in alle gevallen wenselijk is.
Naar mijn idee blijkt hierdoor maar weer eens dat het bij de VNV eigenlijk gaat om de abonnees en niet om de leden, en al helemaal niet om de “ondersteunende” winkeliers.
Ik kan me voorstellen dat heel wat leden gelukkig zijn met de voorgenomen uitbreiding van de internet shop waarin behalve losse nummers, boekjes en overige clubartikelen ook hengels, reels, lijnen en vliegbindmateriaal zullen worden aangeboden, tegen clubprijzen
De VNV spreekt over het niet willen concurreren met de winkeliers door alleen aan de “leden” te gaan verkopen. Dat wordt natuurlijk je reinste concurrentie, want wie vliegvist er nu een beetje serieus ….. zonder lid te zijn van de VNV.
Of vliegvissende leden straks ook daadwerkelijk gaan kopen in de VNV online shop ………, maar het zou me niets verbazen als de reclame inkomsten van winkeliers in het VNV blad van het ene op het andere nummer naar NUL zouden gaan.
Moet eerlijk zeggen dat het mij niet verstandig lijkt om als Vereniging in de Handel te gaan.
Niet concureren met winkeliers lijkt mij moeilijk…. Grootste deel van de nederlandse vliegvissers is immers lid van het VNV blad (zeg bewust niet lid van de vereniging).
Overigens zal ik niet snel een dubbeltje uitgeven bij de VNV. Kan mij nog steeds niet aan de indruk ontrekken dat er veel geld aan bepaalde strijkstokken blijft hangen…..Maar nu begeef ik me natuurlijk weer op glad ijs…
We moeten eerst nog maar eens zien wat het worden gaat, de VNV zal er vast ook wel niet rijk van worden, maar ik vrees (en niet enkel voor mijn beleg) dat het altijd tenkoste gaat van de reguliere handel …… los daarvan zal een fabrikant of grossier ook wel behoorlijk boter op zijn kop hebben als ie zijn medewerking hieraan zal willen verlenen …… ik ken er wel een die ze vast niet hebben benaderd …..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?