Sturen Belly boot

• vincent

Beste Mensen.

Gisteren voor het eerst in mijn nieuwe belly-boot gezeten. Het is zo'n hoge waar je wat droger in zit. hi & dry.

Tot mijn grote verbazig kon ik niet sturen, kreeg het niet klaar met mijn flippers om de boot naar links of rechts te sturen, laat staan keren. Was blij dat ik niet op het OVM was. Daar moet toch een trucje voor zijn………….ik kreeg het helaas niet klaar……….dus help………..voordat ik verdwaal.

Heb op google gekeken voor instructe of filmpjes, kon daar ook niets vinden.

Nog een klein vraagje, is het normaal dat een ademend pak toch doorlekt bij je zitvlak omdat de naad te veel op spanning staat?? ………..normaal heb ik daar geen last van

Alvast bedankt

Vincent

• Rossie69

was toch links flipperen met linkerbeen dan ga je rechts

en met je rechterbeen flipperen ga je links toch ??

isvoor mij ook al weer een poos geleden.

had je hiervoor zo,n thomsson model ???

• vincent

Ja dat had ik ook begrepen. Dat heb ik ook gedaan zonder resultaat. Flipperen deed ik al fietsend. Maar zwemmend ging beter vond ik.

Ik heb zo'n hoog model, knien niet in het water, alleen onderbeen.

• Janm

Roeispanen?

• Hafi

I.p.v. recht naar voren flipperen met 1 been “roeren”, halve cirkel maken, dan moet het lukken.

><(((*> Hafi

• Ger Schuit

Een hi & dry is geen waterfiets ;) ….. je maakt met je flippers geen trapbeweging, meer een rustige zegmaar achteruit zwem beweging, wil je sneller sturen maak je een soort diepere beweging met een zijwaartse beweging. Het helpt erbij als je tegelijkertijd ook met je lichaam in de tegenovergestelde richting de beweging ondersteunt……..

Ik heb ooit een een belly boat verkocht, aan iemand die twee dagen later belde om te vertellen dat ie haast niet vooruitkwam ……. duurde even voordat ik er achter was dat ie echt vooruit probeerde te varen :D

• fredje-1

hoi vincent ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt ik kon ook niet goed sturen

maar na wat oefening lukte het toch,

zoals ger schuit het beschrijft moet het lukken.

ik had je al gewaarshuwd dat een ademend pak bij je zitvlak zou gaan doorlekken,

hoe dat komt weet ik niet maar dit euvel heb ik al van meerdere mensen gehoord.

voor de bellyboot gebruik ik een neopreen waadpak .

groeten fred

• erik van lente

Blijven oefenen….is het beste! wat betreft(lek)waadpak,niks aan de hand…dat natte wat je voelt is de condens tussen koud van het water en de warmte van je lichaam…zeker met de nog lage temperaturen…Greetz. erik

• Jasper

Fietsend?

Je weet wel dat het de bedoeling is om achteruit te gaan?

• Frans

Ik heb ook eind vorig jaar zo'n boot gekocht en zat met hetzelfde probleem. Ik ben echter gelijk gaan varen op het OvM. Ik kon in het begin ook geen rondjes draaien. Dacht nog waar ben ik aan begonnen. Daarna nog een keer geweest. Toen ging het al een stuk beter. Destijds ook een bericht op dit forum geplaatst en de tips opgevolgd. Dat heeft mij geholpen. Succes.