Vraagje; Ik ben op zoek naar een goede hackle plier waarmee het vasthouden van patrijzenveertjes ook goed gaat.
Wat raden jullie aan? En waar zijn ze te koop?
Alvast bedankt voor jullie info.
Even muggenziften: het is ‘hackle pliers’. Een tang of klem (van dit type) heet in het Engels ‘pliers’, meervoud dus, net als een broek een ‘(pair of) trousers’ is of ‘pants’ (ook allebei meervoud). Een hackle plier zou iemand zijn die een hanenveer buigt of lamineert….
Overigens, Dorin, of de roterende van TMC, zeker als je de bekjes met ‘liquid handle’ of softex coat.
Henk
Ik gebruik voor het vastklemmen van de hackle hetzelfde klemmetje als afgebeeld in de posting van Henk Verhaar.
Voor het fijnere werk gebruik ik een hacklepliers van Roberto Praglioli
Dit is er een met scharnierpunt en een ietwat verend armpje waaraan de pliers is bevestigt. De manier van Noud werkt ook erg goed maar persoonlijk vind ik ze te licht. Ik heb zo'n geval waar aan de onderkant een splitring zit .
Ook de ouderwetse Engels pliers gebruik ik zo nu en dan maar dan eerst wat verder opengebogen om wat meer druk op de bekjes te krijgen. Ik gebruik ook op bijna alle pliers een stukje ventielrubber op de bekjes, dit voorkomt dat de hackle uit het bekje glijd en voorkomt het doorsnijden van de stem van de hackle.
Ad van Lith
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?