wikkel garen kleur TCR

• troutbuster

Hallo, wie weet welke kleur “code” SAGE gebruikt voor het afbouwen van de TCR? GUDEBROD.

Als ik het goed heb, is de blank roodachtig van kleur?

• switchcast

Troutbuster,

Het mooiste (vind ik) zou gudebrod nylon (geen ncp) Garnet als eerste keus nemen of candy apple als tweede, zonder color preserver comt the garnet heel dicht in de buurt van de blank..

Groet

Jerry

• switchcast

Sorry zag niet dat je de codes vroeg… De code voor garnet is 0206 en de code voor candy apple is 0335.. Hoop dat het helpt, garnet is super op die blank…

Jerry

• Goalkeeper

Vraag het eens hier http://www.247ff.com/ Misschien kan Eddy je verder helpen.

• troutbuster

top!!, ik kijk uit naar een 590-4, wat kun je vertellen over die hengel? mocht je de info hebben, ik wil hem afbouwen met dubbele strippers, #16 en #10(denk ik) ook een large loop topoog, voor het makkelijk werpen met shooting heads..

bedankt, floris

• switchcast

Ik heb maar een aantal x met die hengel geworpen dus niet zo veel behalve dat het een redelijk kannonnetje is maar niet overdreven hard.. Wel heb ik al een heel behoorlijk aantal hengels gebouwd prive en voor de hengelsportzaak waar ik werk. De blank is een beetje metalic rood bruin achtig en alle gudebrod nylons worden doorschijnend na het lakken dus de kleur van de blank heeft ook invloed op de kleur van het wikkelgaren.. Let wel op dat je geen NCP gudebrod neemt dat is zeg maar hetzelfde wikkelgaren alleen kleurvast en daar door niet echt doorschijnend. Ik zou beide kleuren bestellen een proefwikkel onder het handvat leggen en een x lakken en bepalen welke je neemt..

Succes met het bouwen van dat wel heel poshe blankje…

Groet,

Jerry

• switchcast

Sorry nog vergeten heb je gedacht aan stripper maat #12 #10, doe ik zelf bijna altijd als ik een 5 of 6 met butt en twee strippers maak.. 2 Fuji CNSG of HopkinsandHalloway ogen maken een mooi setje samen in 12 10..

Succes,

Jerry

• troutbuster

ik heb eerder een z-axis #7 afgebouwd, ik ben zeer te spreken over Tic strippers en snakes van pac bay, is wel donker van kleur, daar moet je van houden… voor de #7 heb ik de de maat ogen voor een #9 Xi2 aangehouden, dus een #20 start stripper (ipv 16), en dat bevalt ook prima, zeker met s-heads..

NSG fuji's dat zijn casting guides als ik het goed heb…

• switchcast

klopt maar dat weet een vliegenhengel niet??? Winston gebruikt ze ook op hun 2t's net zoals loomis rec spinning recoiul guides op z'n speys zet of vision alps (eigenlijk zee ogen).. Er zit dan ook totaal geen verschil tussen een stripper en een casting of spinning guide..Als je van grote ogen houd is er niets mis met een 16 12 set up, vind het zelf een beetje een overkill op een vijf maar als je denkt dat je shootinghead loops beter door een 16 dan door een 12 gaan vooral doen.. Het was een suggestie maar bouw vooral de hengel zoals je hem wilt hebben….

Jerry

• troutbuster

Jerry, bedankt voor je goede info, btw dat van die NSG was niet als commentaar bedoelt, een maatje heeft net een #8 gebouwd, met titanium frame casting ogen, ziet er top uit..;)

bedankt, floris