het is weer begonnen ( ijsvogels)

• gustav

de laatste maanden kneep ik hem een beetje , ik wis dat ijsvogels het moeilijk zouden krijgen , met een langevorstperiode.

de vorst bleef maar aanhouden , en de eerste berichten , was , wat ik al vermoede

40à50 procent van de ijsvogels heeft het niet overleefd…..dat is jammer , heel jammer , maar het is toch ook de natuur , die het zo bedoeld heeft

waar ik de ijsvogels fotografeer , was het dichtgevroren ,

vanaf half februari ging ik een paar keer in de week langs kijkend , of de ijsvogels terug waren , weken lang zag ik niks , vorig jaar waren ze in februari al druk bezig.

nu bleef het stil , geen blauwe flits die voorbij vloog , geen TIE-TIE wat je normaal hoort….helemaal niets

maar………………………….twee weken geleden , weer kijkend of ze er waren , zag ik weer niets …in eerste instantie………maar wat zag ik ?????????????

daar in de verte ……iets blauw……..ja hoor hij is weer terug ,ik was ontzettend blij , even later zag ik ook het vrouwtje

vorige week , ben ik terug gegaan , gewapend met tentje en camera ,……….

mijn eerste ijsvogel dit seizoen …

groet

gustav

• Martien

Gewoon weg mooi, ja jammer van die 50 %, maar dat is moeder natuur.

Daar doe je niks aan.

gr.Martien

• erikdenoorman

mooiman!

erik

n.b. de soester ijsvogeltjes zijn er ook nog………….

• tom

Je kunt wel zien dat hij een jasje heeft uitgedaan! Zo'n paar weken verplicht vasten zou voor ons misschien ook wel goed zijn?

GrtzTom

• Nomad

Mooi hoor Gustav, je post herinnert me eraan dat ik hier in de buurt ook maar eens moet kijken of ze er dit jaar weer te vinden zijn.

Ik moet je trouwens ook nog ff bellen ivm de verdon.

Groeten Olle

• Finnoc

Het vliegt bijna m'n lcd-scherm uit :D

PRACHTIG!!

gr.Nico

• Mike

Geweldig weer :) Gustav

Gr. Mike

• David

proficiat! t blijven toch je kinderen hè

• Jaap Kuiper

He Gustav, proficiat met je eerst foto's van de ijsvogel, hij is weer prachtig.

Grt. Jaap.

• Inderk

Wederom genieten Gustav!

Bij mij hebben ze het ook overleefd. Maar dat kan ook relatief goed bij mij in de buurt. Met een stroompje waar redelijk veel vis zit en nooit dichtvriest.

Vorige week was er al weer één die mijn schutting gebruikte als uitkijkpost en z'n visjes ving bij mij achter in de sloot