wat doe ik fout?

• kees

beste prikborders help svp

Wat doe ik fout? Vandaag weer plm 5 uren met mijn viertje lopen zwiepen in de polders van de Krimpenerwaard. Naar mijn zin gehad, dat wel…maar: wanneer ga ik nou eens vis vangen….?

Wat doe ik en waarmee: polyleader (ringetje aan einde) met ruim een meter 12/00 tip flourocarbon. Aaangeknoopt: red tag 14, zwarte pheasant tail 16, yellow tag 20, seal-buzzer (boven plantenbedden)

Geprobeerd in beschutte poldersloten, open weteringen, hoekjes, gaatjes uitgepeuterd, langs opkomend riet, overal: nada, nothing, niks….

Nog geen beet. Wat doe ik foet?

O ja, we waren met z'n tweeën, dus eigenlijk gaat het om 10 uren vissen zonder eni resultaat. zucht…

Alvast bedankt voor tips, aanwijzingen…

Kees

• Dirco

niets volgens mij, gewoon wachten tot het een weekje mooi weer is geweest en dan dezelfde stekken nog eens langs. Dan moet er een visje te vangen zijn.

Probeer ook de nymph op verschillende dieptes aan te bieden en te varieren in snelheid van binnenstrippen.

succes !

groeten Dirco

• Smartie

Wat je fout doet weet ik niet. Wel weet ik dat de voorn nog niet echt verspreid ligt en nog rond de winterstekken trekt.

Ik vermoed dat je wel beet hebt gehad, maar het niet als zodanig herkende. De aanbeten zijn in deze tijd van het jaar best nog voorszichtig. Je mist al heel snel als de lijn bijvoorbeeld in een bocht ligt

Als je dat op prijs stelt kunnen we wel eens iets afspreken (liefst op maandag) om de Krimpenerwaard rond te trekken. Dan laat ik je een paar van mijn favoriete stekken zien.

Mail me maar. Laat dan ook vast even weten waar je precies geweest bent.

Smartie

• erikdenoorman

Ik denk dat je niks fout deed. Verontruste berichten over de Krimpener en Alblasserwaard versus aalscholvers zouder er eerder debet aan zijn dat je niets ving. Al zijn de meningen daarvover verdeeld. Helaas heb ik het van insiders die er al jaren vissen. En die zijn bepaald niet vrolijk momenteel.

Zoek de vis eens in meer naar de bebouwing gerelateerde wateren is mijn bescheiden advies.

erik

• kees

dag Erik,

Ik vis ook echt al járen in de Krimpenerwaard (Reevliet e.o. Kadijk, Benedenberg , Haastrecht, Gouderak, Schaapjeszijde enz) Idd ben ik de laatse jaren steeds minder gaan vangen. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met de vliegenhengel, dus dan denk je al gauw dat de nóg geringere vangsten te wijten zijn aan gebrek aan ervaring/kennis met/van deze toch wel specifieke tak van sport. Overigens is ook een dag zonder vis voor mij nog steeds een goeie dag hoor. Weer lekker gelopen, kop in de zon, beetje dichter bij de natuur zal ik maar zeggen.

Hoewel, iets dichter bij de vis zou lollig zijn…

Opvallend weinig aalscholvers gezien trouwens vandaag, slechts boven het Beijersche drie hoog overvliegende. Ik dacht nog even: is alles al op dan?…

De bebouwing zoeken..hmmm, bedoel je dan bebouwing in de Krimpenerwaard of überhaupt, waar dan ook?

• sjoerd.s

zoek ze in stadswater,zoals vijvers, sierwater of sloten bij boerderijen etc. Vanmiddag leuk voorns en kolblei gevangen in een stadswater. Ook een aantal karpers zaten hoog maar die waren (nog) niet te verleiden . Enne twee mooie snoeken kwamen ook even kijken want die wisten natuurlijk dat het bijna gesloten tijd was :) van de week nog grote voorns en een mooie baars (31 cm ) op een winterstek. Maar met dit weer zullen ze de rivier wel optrekken.

Morgen weer lekker buiten spelen…………..