Suyderoogh/Lauwersoog

• Arubaman

Landal Natuurdorp Suyderoogh

De Rug 3

9976 VT Lauwersoog

Ah bon, monsieurs et madames..

Ik zit komend weekend daar en heb een dagvullend programma op zaterdag (schiermonnikoog) en vroeg me af of er mensen zijn die bekend zijn met vliegvisserij in de buurt van deze ogen. Opdat ik mezelf op vrijdag en zondag eventueel kan vermaken en de rest van de familie niet tot last ben.

Dank voor de adviezen.

• Inderk

Oei Sander,

Da's een lastige! Bij de zomerdag kan je héél goed op winde vissen op het Lauwersmeer. Verder moet ik mij verontschuldigen.

Ik heb daar wel eens een keer gelopen toen het nog in aanbouw was. (ik had toen een militaire oefening in de Marnerwaard) je hebt daar in het park volgens mij best veel water meen ik mij te herrinneren. Misschien een licht hengeltje mee en dan ergens in het park een poging wagen?

Mocht het echt niet lukken in Lauwersoog zit/zat een hele goede viskraam bij de haven. Daar kan je zeker een lekker vissie scoren. ;-)

• Vassenden

Ben bang dat er sprake is van “het boze oog”; maw. er zal niks te vliegvissen zijn.

Te vroeg voor zeebaars of geep; dat is duidelijk. Hoe het zit met harders in de havens weet ik niet. Misschien biedt dit een sprankje hoop……….?

Maarruh; oefenen in werpen kan niet alleen nuttig zijn maar ook prettig. Voor zover je die kunst al niet machtig bent kan het goed van pas komen om de lijn met een bocht op het water te presenteren. Op zo'n manier, dat de vlieg op stromend water ruim voor de werplijn en leader uit drijft. Of neem de tweehandige stok eens mee om daar

de verschillende worpen mee te perfectioneren.

Lukt dat allemaal niet, huur dan een mountainbike (oid) en kar eens lekker zo'n “oog” rond.

Groet,

Vassenden

• Inderk

Zeebaars en Geep is het idd daar nog te vroeg voor.

Misschien met héél veel geluk een zeeforel maar dan ben je echt een geluksvogel!

In ieder geval, veel plezier op de Grunneger klei.

p.s. misschien zit er nog wat verdwaalde voorn in de plezierjachthaven in Lauwersoog. (Niet die bij de dijk, maar de 1e links als je Lauwersoog inrijd) kijk maar ff op Google earth

• E10

Loopt er niet zo'n fraaie beek door het groningse landschap?

volgens mij moet je ff heen en weer…

succes man

PS…onze sessie zit er niet meer in deze week…ik vertrek zondag naar mijn geliefde stekken……(ik rijd dan altijd wel langs die mooie beek)

gr E10

• Arubaman

Lees net dat er op het park zonder vergunning gevist mag worden…

Zou dat betekenen dat je er op alle vissoorten gericht mag vissen? (winde, baars, snoekbaars, snoek?) en zo ja of zo nee, zou dat ook betekenen dat je er met vliegen groter dan 2,5 cm mag vissen?

Was het niet van plan, maar is wel iets dat ik me afvraag. hoe ver rijken de visvergunning regels? zijn die wettelijk en landelijk?

• lars

Waarom is snoekseizoen dicht, karperseizoen is toch ook open als paai aan de gang is. Of geniet de snoek een beschermde status. Prive land mag je ook motorrijden zonder rijbewijs dus waarom p.water dan niet bevissen.Of laten we ze gewoon even met rust? gr

• David

http://www.totalfishing.nl/sportvisnieuws,33,10305.html

• "Sunshine"

“…inclusief de levende aasvis…”

En dat in de buurt van 1 april……

M.M.R.,

“Sunshine”

Homepage: www.realsunshine.tk

Email: realsunshine@planet.nl

• Henk Verhaar

Als het een volledig afgesloten water is dat in zijn geheel op prive-terrein van 1 eigenaar ligt valt het niet onder de verplichting tot het hebben van een visakte. Het lijkt er echter op dat minimummaten en gesloten tijden gewoon gelden – hoewel ik dat persoonlijk vreemd vindt. Een ontsnappingsclausule zou kunnen zijn als je je privevijver tot ‘viskwekerij’ bestempelt.

Henk