Aankomend weekend zitten we met de familie in Nunspeet.
Is daar ergens te vissen? Het wordt tenslotte mooi weer.
Grt,
Paul
www.vvg-flyfishing.eu
Helaas! Dat bosmeertje ( Zandenplas ) is offlimits voor alles wat maar naar vissers ruikt. Het klopt wel dat er een hele mooie visstand is met karper, voorn, grote snoek en beren van snoekbaarzen. Alleen is de kans heel erg groot dat je gesnapt en bekeurd wordt, want de controle is zeer intensief!
Je zou een poging kunnen wagen in de Elburger haven, maar ik vrees dat de meeste vissen nu uit de haven verdwenen zijn. Misschien leveren de randmeren nu een visje op. Het is eigenlijk eventjes komkommertijd: misschien heb je aan de ijssel ( Kampen/Zwolle ) meer kans op leuke vangsten.
Ik ga zelf a.s. vrijdag weer eens “een rondje omgeving doen” en kijken waar er wat te vangen valt: na een aantal weekjes zonder hengelen ben ik er wel weer aan toe.
Tip nr 1 van deze Kingfisher Randmeren die-hard:
- Ga vissen in de middag… einde middag als beste.
Tip 2:
- Lees dit stukje van mij:
http://www.thekingfisher.nl/files/randmeren.php
Nu zul je eerder grote karper en grote ruisvoorn kunnen verwachten, met wat verdwaalde winde en roofblei. Pas later krijg je veel winde en veel ruisvoorn (in wat kleinere maten) Maar het spant erom of je ze ook zult vinden. Zoek vooral de donkere ondiepe gedeeltes op in de buurt van de kant of een eilandje.
Op de site van de VNV staat een korte beschrijving hoe je in de buurt van Elburg bij het water kunt komen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?