In het kader van het opnieuw zout maken van het OVM worden de ontwikkelingen
door de beleidsuitvoerders nauwgezet gevolgd. Vanmiddag bleek dat nog eens toen ik telefonisch kontakt zocht met hen. Op een zilvergrijs streamertje ving ik nl. een vis, die ik daar nog nooit gevangen had. Het ging om een klein visje van ongeveer 15 cm, dat er uitzag als zeeforel. Mijn eerste gedachte ging uit naar een verdwaald exemplaar, dat er via de zoutwater inlaat in was gekomen. Dat blijkt niet het geval te zijn; er is nl. sprake van een illegale uitzetting van zeeforel. Tenminste, er zijn dermate veel van dit soort visjes gesignaleerd in een proefnet, dat er geen sprake kan zijn van toeval. Geen spoor van de daders uiteraard, maar natuurlijk willen de beleidsverantwoordelijken maar wat graag aan de weet komen, wie de uitzetting heeft gedaan. Ook zal uitgezocht moeten worden, of deze uitzetting tot problemen kan leiden in het OVM. Persoonlijk ben ik het totaal oneens met dit soort van illegale uitzettingen; mijn inziens moeten uitzettingen goed onderbouwd plaatsvinden. Maar goed, daarover kunnen de meningen verschillen. Losgezien van alle vraagstellingen zal ik de komende jaren nooit zonder streamers aan het OVM verschijnen………..
Met vriendelijke groet,
Vassenden