Website

  • Eelke

    Goedenavond iedereen,

    ik probeer sinds kort weer mijn internet site up to date te brengen. Nu is mijn domein verander van casema naar ziggo. Als ik nu via filezila wil inloggen krijg ik een foutmelding dat dit niet kan. Heeft iemand enige ervaring met een eigen site via deze “provider”. Wellicht kan je me helpen, aangezien ik meer dan 3 uur bezig ben geweest via de hulp-telefoon en die kon me verder nog niets vertellen.

    TL,

    Eelke

    www.flyfish-diary.tk

  • Marcel

    Had iets te maken met de nieuwe manier van inloggen, onderstaand instructies van de sicko :)

    Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?

    Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?

    Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:

    1. E-mailprogramma

    2. Persoonlijke website

    3. Webmail

    N.B. Als u gebruik maakt van Newsservers waarop u zich heeft geabonneerd, dan blijft u inloggen op de manier zoals u dat eerder al deed.

    1. E-mailprogramma

    Om de instellingen aan te passen, is het belangrijk dat u onderstaande stappen doorloopt. U doet dit op de pc waarop u de

    e-mail voor dit adres ophaalt.

    N.B. Indien u meerdere e-mailadressen binnen uw abonnement heeft aangemaakt en gebruikt, is het belangrijk onderstaande stappen voor elk e-mailadres te doorlopen.

    Indien u gebruik maakt van Outlook

    1. Open Outlook

    2. Kies Extra > E-mailaccounts

    3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en

    klik op Volgende

    4. Kies het mail.home.nl account en kies wijzigen

    5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige

    e-mailadres in

    6. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien

    7. De instellingen zijn aangepast!

    Indien u gebruik maakt van Outlook Express

    1. Open Outlook Express

    2. Kies Extra > Accounts

    3. Kies het tabblad Alles

    4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen

    5. Kies het tabblad Servers

    6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze

    7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige

    e-mailadres in

    8. Klik op OK en op Sluiten

    9. De instellingen zijn aangepast!

    Let op: u hoeft uw wachtwoord niet te veranderen en uw e-mailadres blijft ook ongewijzigd.

    2. Website

    U gebruikt uw volledige e-mailadres en wachtwoord om uw website te uploaden.

    3. Webmail

    De instellingen van uw webmail veranderen minimaal. Waar u voorheen alleen inlogde met het gedeelte van het adres vóór het

    @-teken, logt u vanaf nu in met uw hele e-mailadres.

    Meer informatie

    Wilt u iets vragen over de gewijzigde manier van inloggen? Op www.ziggo.nl/e-mailhandleidingen vindt u een uitgebreide handleiding van de wijzigingen.

    Ook kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer

    088-7170100 (lokaal tarief). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en in het weekend tussen 09.00 en 22.00 uur.

  • David

    inderdaad, sprekend voorbeeld van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :D

  • Eelke

    Zoals ik het nu probeer is het volgende:

    Host: homedrive.ziggo.nl

    Servertype: FTP

    Gebruiker: mijn email

    wachtwoord: mijn wachtwoord (dat ik gister voor de zekerheid heb veranderd zodat ik 100% het goede heb)

    Dan krijg ik de volgende melding:

    Antwoord: 220———- Welcome to Pure-FTPd ———-

    Antwoord: 220-You are user number 6 of 500 allowed.

    Antwoord: 220-<<

    Antwoord: 220-Welkom bij Ziggo Webspace.

    Antwoord: 220-

    Antwoord: 220-Log in op deze server met uw MAIL-ADRES en wachtwoord.

    Antwoord: 220-

    Antwoord: 220-Inloggen kan alleen als u webspace geactiveerd hebt.

    Antwoord: 220->>

    Antwoord: 220-Local time is now 11:01. Server port: 21.

    Antwoord: 220-This is a private system - No anonymous login

    Antwoord: 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.

    Commando: USER **********************

    Antwoord: 331 User ********************* OK. Password required

    Commando: PASS *********

    Fout: Kon niet verbinden met server

  • Marcel

    No anonymous login = toevallig aangevinkt staan in je FTP programma ?

  • Eelke

    Nope,

    op alle manieren getest, anoniem, niet anoniem, alleen passwoord. Alles, maar niets doet het so far.

  • Peter Berkenbosch

    PASV mode kun je nog proberen. anders weet ik het ook niet.

    Mocht je iets anders willen, stuur dan even een mailtje… heb leuke hosting aanbieding liggen maar kan geen reclame maken natuurlijk.

    Peter.

  • Eelke

    NIets werkt so far.

    Ik sta open voor alle optie's. Ik wil gewoon weer mijn website bij kunnen werken. Ik heb nu 2 programma's gebruikt die niet werken.

    Eelke