Bedankt Paul Verboom!!

• Dennis

hier een vliegje die ik dankzij Paul Verboom (die heel wat spullen naar mij heeft opgestuurd) heb kunnen maken.

nogmaals bedankt.

graag reacties en tips.

Gr. Dennis

• Jasper

Tip1: Probeer niet meteen ALLE spullen van Paul in 1 vlieg te stoppen

Tip2 is dus: Het lijfje mag wat minder volumineus, al denk ik wel dat dit een killer kan zijn als 'ie aan een zinklijn door een forellenput gaat.

Ik zou meer zoiets doen (en dan mag het staartje wat dunner) :

• Dennis

haha :-)

oke is goed bedankt

Dennis

• Paul Verboom

Dennis,

De opbouw van de streamer is ok, probeer alleen voor het lijfje een dunnere chenille te gebruiken. Mooi baars, roofblei of (zoals Jasper al zei) een forelpatroontje.

Succes,

Paul

• richard

commentaar overbodig

ik weet zeker dat jij er vis mee vangt!

veel succes

mvgr richard

• Frans

Hoewel het lijfje schaarser kan worden gebonden, vind ik dat je bind technisch voouit gaat. Mijn complimenten !

• Arubaman

Eigenlijk niet veel op aan te merken dennis, behalve dat dit soort vliegen snel getest moeten worden. Je kunt hem zoals de mannen zeggen wel spaarzamer bineden, maar vraag me af of dat nodig is. Het is een atractorvlieg en geen imitatie van iets. Dus wat mij betreft een hele dikke prima. Kijk eens of je ouders zin hebben je een paar uurtjes te vergezellen naar bijvoorbeeld de Eemhof (vlakbij Zeewolde, in de polder) en ga daar maar eens heen met 10 maal deze vlieg. Dan ga je een beetje experimenteren hoe snel je hem moet binnenstrippen. 8tjes draaien of juist hard strippen? Ik weet zeker dat je dan een leuke dag hebt.

Succes, Sander

• erikdenoorman

Sorry.

Het is beslist niet zo dat wat je ook op een haakje knupt ook metteen en vangertje is.

erik