OVM last minute

• Fransman

Morgen gedr3en naar het OVM. Iemand vandaag of gisteren nog geweest met vangstresultaat?

• troutbuster

vanmiddag paar uurtjes geweest, had er 1.

• Erik

Ja, vanmiddag en vanavond geweest bij de loswal en omstreken…

Was natuurlijk super helder weer, wat volgens mij niet zo gunstig is. Toch nog een een kleintje weten te vangen. Prachtig hoe die kleine rakkers vechten! Verder met name in de avond vissen zien draaien en wat vinnen gezien. IK was er 2 weken terug ook, toen ook in de avond 3 kleintjes gevangen (in een half uur). Ik zou met ‘s ochtends vroeg of ’s avonds laat gaat, dat geeft de beste kansen.

Erik

• Arubaman

Alle uitzettertjes zitten de laatste tijd voornamelijk bij de Loswal (is mijn indruk). Het is er best wel kans op een visje, maar met veel fantasie en visserslatijn komen die dan net boven de 40 cm (ik schat ze op 30-35). Wil je gericht op de grotere vis, dan zul je zien dat die net buiten werpafstand draait. Een bellyboot kan dus verrektes handig zijn.

Qua aassoort denk ik dat op dit moment de statische zinklijners en snelle streamerstrippers de personen zijn die het meest actie ondervinden.

Succes en meld ook jouw bevindingen even.

• Wil

Zondagmorgen vroeg voor het eerst met een BB het OVM op. Ik hoop dat het beter gaat dan vanaf de kant. Jullie horen. gr Wil

• Fransman

Vrijdag de zonnigste dag van het jaar tot nu toe. Nauwelijks wind. Met z'n 3-en bij de loswal gevist van 12.00 tot 19.30. Bij het te water gaan ontdekten we direct een aantal paaiende vissen. Naast kleintjes ook grote forellen. Anton A. wierp direct en ving een kleine forel op een drijvende lijn met een vlokreeftje. Halverwege de middag ving ik (aan 10 footer)voor het eerst (mijn derde bezoek!) een kleine uitzetter aan de intermediate met een klein streamertjes bij de rietkragen. De vreugde was groot. Ik kan het. Vismaat Theo ving ook zijn eerste kleine forel vanaf het dammetje links van de duikschool.

Die middag ving Anton A. nog twee kleine forellen. Anton A is zeer ervaren met het OVM. Dat moet wel gezegd worden.

Rond 19.00 kwam zware mist opzetten en zijn we vertrokken. Een goede dag in alle opzichten.

Uit de diverse gesprekjes kwam naar voren dat de vis veel paaigedrag vertoonde en zich daarom moeilijk liet vangen. Dat hebben we zelf ook ervaren. Je werpt aan voor de neus, maar ze halen hun neus op. Aan de oppervlakte was nauwelijks vis waar te nemen.

Ik blijf het moeilijke visserij vinden op het OVM waar veel volharding voor nodig is. Maar je weet na verloop van tijd……… je komt toch weer terug.

• The Wizard..

Hoi,

Waren jullie degene die al met bibio´s aan het vissen waren.

Wij, die rechts nog vis vingen waar jullie al geweest waren, hebben daarna nog wat aan nymphjes ~kleine streamtjes gevangen.

Zijn nog tot aan de speeltuin aan de oostvoornse kant gelopen en weer terug met leuk resultaat.

Grt,

F.

• anton.a

Nee, dat waren wij niet. Wij hebben met van alles gevist, maar niet met bibio's. Dan moeten jullie die twee vliegvissers zijn geweest in de Mondeo. Het was dus de moeite waard om ver te lopen. Wij hebben links en rechts van de loswal gevist. We hebben opvallend veel vissen zien zwemmen, meestal twee aan twee met vooral aandacht voor elkaar. Er zaten hele grote vissen tussen. Ik heb er een paar gespot van dik in de 70 cm. De vis beet wel, maar was behoorlijk beweeglijk. Het ene moment had je aanbeten op een bepaalde plaats en ving je vis. Het volgende moment waren ze er al weer weg.

• The Wizard..

Ja klopt dat waren wij. Meeste vissen die wij vingen waren inderdaad vissen die wij aanwierpen nadat we ze gezien hadden. Veel lopen loont de moeite omdat je zo toch meer ziet en wat hotspots tegenkomt.

Als we 100% van onze aanbeten hadden verzekerd hadden we toch een 15tal kunnen vissen gevangen. Desalniettemin tevreden met onze 60% score.

Grt

F.

• Jasper

En hier kan eenieder nog wat van leren op OVM.

GOED kijken en GERICHT aanwerpen scoort altijd beter dan rommelen op een grote vijver.

Ik heb weer zin in de volgende zonnige dag dat ik er kan zijn.