de eerste voorjaars roodvinruismeunen

• Paul v d

Wat was het toch heerlijk vandaag.

Een prima dag om mijn overuren op te maken.

Eerst even op het terras gezeten met een heerlijk wit biertje.

Daar besloten nog even te gaan vissen.

Toen ik aan kwam zag ik de eerste ruisers al liggen te zonnen aan de oppervlakte.

Wat gehaast de hengel op getuigd en er een vers gebonden (gisteravond) klinkhamer aan geknoopt. en jawel meteen de eerste worp hangen. Ze waren niet aan te slepen deze mooie goudgele rakkers met rode vinnen .

één van deze mooie Roodvinruismeunen.

• Smartie

Lekker genieten.

Mooie vis,

En de hengel? Een Hardy?

Martin

• Dirco

Hoi Paul,

op welk type water heb je gevist ?

Ik hoorde dat de IJssel nog niet zoveel was vandaag en zelf was ik vanmiddag bij het Overijssels kanaal maar daar was ook nog geen activiteit behalve dan heel klein spul.

groeten Dirco

• paul v d

Het is een wat dieper gedeelte van een polderwatertje wat uitloopt op een wat groter water hier trekken de vissen in om te overwinteren en blijven elk voorjaar een tijdje hangen . En als het dan even opwarmt oi oi oi dan gaan ze los!

Even zoeken in je omgeving naar dit soort water heel zuinig op zijn , en elk voorjaar in alle rust genieten van mooie vis.

• paul v d

Hoi Martin ik heb vandaag gevist met een sage slt 383

Al was ik eerst van plan lekker puristisch te gaan doen met een spl 080

omdat ik niet verwacht had dat de wat grotere vissen ook al aktief zouden zijn uiteindelijk toch het 3tje mee gepakt en dat bleek een goede keus gezien het gemiddelde formaat.:D

• erikdenoorman

Mooie gave ruiser !

Het is los mannen !

erik

• Inderk

Het is zeker los!

Morgen………….ja morgen, na een week van verbijten. In huis en om het huis aan het werk, en ‘s middags aan het werk tot ’s avonds 22:00uur, Morgen misschien even tijd om te vissen. Eerst met zoonlief naar de voetbal, daarna nog even een schuttingdeur maken, maar dan………hopenlijk even weer vissen. Zal wel frolic walking worden bij mij in de buurt…maar toch. Even pielen met m'n nieuwe aanwinst. Ik kan bijna niet wachten!

• sjoerd

Hee Paultje,

ja gisteren was het uitstekend visweer. Enne niet alleen de ruisvoorns zaten hoog. Na eerst een aantal kolbleien en blankvoorns te hebben gevangen werd het stil met de aanbeten totdat… tegen vijf uur, ineens een grote school windes zag liggen zonnen aan de oppervlakte. De eersteb worp leverde direct een…., nee geen winde, maar een roofblei op en daarna nog elf windes uit de school kunnen pakken. Vissen tot zo'n 40 cm. Dus geen echte kneiters maar leuke vissen om te vangen aan een drietje. Kortom een lekker middagje in de zon.

• Paul v d

klinkt ook erg goed sjoerd!

ook nog aan de droge vlieg gevangen of alleen aan de nimf ?

• Gert Jan

Je zult gisteren maar hebben moeten werken…..en ondertussen had ik vanachter mijn bureau ook nog uitzicht op een groepje karpers die lekker hoog in het water lagen te genieten van de eerste warme dag!! wat een onrechtvaardige wereld is het toch!