Noord-Italië

• greg

Hallo allemaal,

Met een vakantie aan het Gardameer (Italië) in het vooruitzicht, heb ik “toestemming” gekregen om van mijn vrouw een aantal dagen op de route naar Noord-Italië een lijntje te mogen strekken op Italiaanse wateren.

Ik ben dan ook erg benieuwd of er misschien forumleden zijn, die daar wel eens hengeltje hebben uitgegooid en of deze wat informatie voor mij hebben m.b.t. het kunnen verkrijgen van visvergunningen, campingplaats of evt. huisje, e.d.?

De Piave bij Cortina lijkt mij een erg mooie rivier en omgeving!

Tips……?????

Groet Gregory

• ben

Kijk hier eens naar Gregory.

Een dagje met een gids op stap kan een verademing zijn :

http://www.flyfishdolomiti.com/

Groet, Ben

• Herre

Gregory,

Niet echt in Italie, maar wel in de richting en heeeeeel erg mooi….

http://www.forellenhof-siegsdorf.de/

Groeten

Herre

• maarten

Hallo Greg,

Zelf vorig jaar naar Italie geweest en i.d.d ook als tussen stop op de Weisse Traun gevist. Mooie rivier! met mooie grote forellen. Daarna op een bergmeer in Italie net over de grens, Neves Stausee, prachtig water met grote regenbogen en prachtige saiblingen! Wilde ook nog op de sarca vissen maar vrouwlief wilde er niks van weten ;-) deze rivier loopt uit in het garda meer en zeker in het bovenste stuk is het prachtig vissen! met ook mooie marmorata forellen. Ook leuk is het om te vissen op het teno meer! +/- 20min rijden vanaf het garda meer. Wil je meer weten over vergunningen, vliegen etc. dan kan je me ff mailen! veel plezier al vast!

Grtz,

maarten

• Jan

Volgestopte broodforellen. Heeft weinig te maken met vissen aangezien half Europa deze vissen bekogelen met zalmeitjes….

• Herre

Jan,

Welke broodforellen heb je het over? Weisse traun? Denk dat je een ander stuk bedoelt……

Groeten

Herre

• Jan

Al die ‘dikke’ nabij het stationnetje?

Pal onder het hotel?

Ze hebben allemaal een petje op ‘broodforel’ :)

• Herre

Jan,

Is niet mijn beleving geweest (en van vele van mijn visvrienden) toen ik daar gevist heb…..

Wellicht heb je dan betere suggesties?

• jeroen

Dank je wel Jan,

Weten we meteen waarmee we moeten vissen.

Gr. Jeroen

• greg

Hoi Maarten, waar heb jij je overnachtingen doorgebracht aan de Weise Traun?