vakantie luxemburg our info?

• Kees Hagoort

Dit is o.a. één van mijn favoriete vliegen op stromend water.

Kees Hagoort

• martijn severin

perfecte info weer en ach als het het niet zo goed vissen is in die zal de natuur en de rest alles wel goed maken .het vissen is leuk maar niet de hoofdzaak. het zal zeker wel goed gaan komen nogmaals bedankt voort alle info

• N. Brik

Beste Peter,

Zou je de verstuurde informatie die je naar martijn hebt gestuurd ook naar mij kunnen zenden?

Vanaf 8-12 juni zit in Duitsland. De eerste paar dagen vissen we in de Kyll bij birresborn en hiernaa willen we naar de Our gaan. Ik he begrepen dat we nog niet in de Sure kunnen vissen omdat deze nog gesloten is.

Hebben jullie andere tips of adviezen waar ik nog zou kunnen gaan vissen? We zitten er een midweek dus ik kan het een en ander proberen.

Graag reactie!!!!!

N. Brik

uit Tiel

• tom

Ha martijn, denk dat je al veel info hebt. Ik reageer even omdat ik altijd met veel plezier weekjes aan de Our heb doorgebracht. Ik vind het een schitterend mooi stroomdal met geweldige natuur. Toen ik er begin jaren ‘90 voor het eerst kwam (kende de eigenaar van Kohnenhof) was het vwb de camping nog allemaal heel kleinschalig en kwam er af en toe een enkele visser. Het vissen op forel en kopvoorn was een feest. De forellen waren volgens mij allemaal uitzetters (tussen de 20 en 35 cm) en de kopvoorn’s talrijk en van klein tot wel 55cm. Ook zaten er idd ook grote barbelen (nooit gevangen) en een enkele vlagzalm. Vanuit Kohnenhof hebben we met de auto op veel plekken in de Our gevist, ook wel klandestien trouwens. De camping is denk ik de succesvolste geworden van heel Luxemburg. Daarom zijn we later op zoek gegaan naar kleinschaliger campings aan de Our en ook gevonden. Geleidelijk aan werd de visserij minder maar je kunt er gelukkig ook lekker wandelen, fietsen of mountainbiken, lekker eten etc etc.

Veel plezier.

Grtz Tom

• Harald

Hallo Martijn,

Ik kom meerdere jaren in Luxemburg op vakantie en ga daar ook regelmatig vliegvissen op oa de Our.

Helaas mag je op de Our helemaal niet wadend vissen.

Een klein stukje stroomopwaarts van camping Kohnenhof(de bocht om,voor de camping)ligt een groot weiland waar ik elk jaar toch wel enkele keren naar toe rij om te gaan werpen.Dit stuk van enkele honderden meters heeft zowel smalle snelstromende stukjes als een groot breed rustig stuk water.

Ik vis meestal met een droge vlieg op zicht daar het niet al te diep is .

Succes

Harald Niessen

• martijn severin

helemaaaal goede info en daar ik kan ik ook gewoon vissen met de normale vergunning of is het looprecht van een land eigenaar? alvast bedankt zowizo voor de goede info hier zit ik op te wachten nogmaals bedankt. leve het prikbord hahaha