Starten met vliegvissen....waar?

• Gretl

Hallo,

tijdens het beoefenen van een andere hobby, Land Rovers, afgelopen zomer in aanraking gekomen met vliegvissen in de Ardennen. Smaak goed te pakken gekregen. Vooralsnog ‘droog’ geoefend dus nog niet met de voeten in 't water gestaan.

Ik ben op zoek naar een goede winkel, omgeving Amersfoort (< +/- 50km) waar ik me goed kan laten voorlichten, hengels kan proberen etc.

Wie kan me hieraan helpen?

groet en alvast dank,

Toro

• anton.a

Ton Temming in Utrecht (Royaard v.d. Hamkade). Speciaalzaak met heeeel veel ervaring achter de toonbank.

• Ruud

Temming heeft veel ervaring, maar wel duur. Denk ook eens aan Peters Hengelsport, Rijnstraat 194 Amsterdam. Nog meer ervaring acyter de toonbank!

• Edwin van der Wal

Exclusive Fishing in Bussum (De Pebbels 32-36) - vliegvis speciaalzaak met veel aandacht voor beginners.

• tom

Kijk uit waar je aan begint Toro want coke is er niks bij:). Misschien moet je ook het lidmaadschap van een vliegvisclub bij jou in de buurt overwegen. Ik ben ruim 2 jaar geleden een paar keer orienterend geweest bij een club bij mij in de buurt (Meivlieg) en aansluitend lid geworden. Op zo'n club zit zoveel ervaring op het gebied van materialen, werpen, vissen, binden van vliegen etc dat er eigenlijk geen betere introductie bestaat, zeker voor iemand als jij die het wil gaan proberen. De hier genoemde zaken zijn mi allemaal heel erg goed.

Succes Tom

• Herman

Ga eens kijken bij de VNV site.

www.vnv.nu

Daar kun je je nog inschrijven voor een vierdaagse cursus vliegvissen voor beginners.

Op dit moment is er nog plaats, hij start 19 september.

Cursus is in Wilnis.

Je hoeft nog geen hengel te kopen want deze zijn op de cursus aanwezig.

• Gerlof

Als je je geschikte spullen hebt gevonden raad ik je aan eens te gaan vissen op bijv. de Eemhof. Je kan er lekker al oefenend met werpen een forelleke vangen. Er lopen ook altijd vissers waar je even een praatje mee kunt maken en waar je als beginner heel snel en heel veel van kan leren. Het “echte” werk komt daarna wel!

Gr. Gerlof

• Ryan

Beste Gretl,

Ik raad je aan langs te gaan bij een nabijgelegen vliegvisvereniging. Op de vnv-site en/of op die van vliegvissen.pagina.nl moet je er wel een paar bij jou in de buurt kunnen vinden. Op deze vereniging kunnen ze je het beste verder helpen, al dan niet verwijzen naar de beste winkelier in jouw actieradius.

Daar kunnen ze je ook kennis laten maken met het vliegbinden, minstens net zo verslavend (en leuk) als vliegvissen. :-)

Succes met je zoektocht,

Ryan

• henkverhaar

gretl

tijdens het beoefenen van een andere hobby, Land Rovers, afgelopen zomer in aanraking gekomen met vliegvissen in de Ardennen

In Auby sur Semois geweest?

Henk

• henkverhaar

Omgeving Amersfoort…

Utrecht (Traditional/Ton Temming)

Bussum (net nieuw: Exclusive Fishing (voormalig medewerker van Henk Peeters)

Amsterdam (Peeters)

Naast hengelsportzaken zijn er natuurlijk ook nog (vliegvis)verenigingen en individuele vliegvissers die je vooruit zouden knnen helpen – in Soest zit n heel nest ;-)

Henk