Nog één tip over het oranjekanaal.
Neem niet te veel mee, vest,polaroid en standaard vliegen zowel droog als nymph en ga struinen/zoeken
Begin na de sluis gezien vanaf de Drentsche hoofdvaart voor Oranje,
Zoek en kijk goed en 30+ ruisvoorn is zeker mogelijk net zoals baars in Hijken. (klein streamertje)
Ga je verder onder de A28 door (Halerbrug) en het spoor over richting Zwiggelte heb je naast (ruis)voorn kans op karper.
En tussen Zwiggelte en Zuidveld kan je heel leuk ruisvoorn vangen.
Tussen Zuidveld en Orvelte geldt hetzelfde. Verder weet ik het niet.
De drentsche hoofdvaart is het beste te bevissen met een feeder of vaste stok dus niet voor de vliegvisser.
Daarnaast heb je de Dwingelder stroom dat over gaat in de Beiler Stroom prima viswater wat mij mijn record ruisvoorn heeft opgeleverd (42cm)
Oranje kanaal = grootste ruisvoorn 41cm. (had een keer op één avond een zooi ruisvoorn de kleinste ruim 30cm en de grootste 41cm)
Verder kan je heel leuk vissen in de Beiler vaart, en in Beilen de vrouw afzetten om te laten winkelen, gratis parkeren en in de haven vissen of in het
Linthorst Homan kanaal, waar de Beiler Stroom weer onder door gaat, leuk vissen. Let wel dat het dan een duur middagje vissen kan worden!! ;-)
Succes!
Oh ja, trek eens een verzwaard streamertje bij de waterzuivering vlak voor Beilen door het water als je belangstelling hebt voor snoekbaars, en vis eens met een droge vlieg na de 2e brug aan de stille kant aan de Beiler vaart. (gezien vanaf Smilde)
Daarnaast heb je bij Wijster ook hele mooie mogelijkheden om te vissen in het Linthorst Homan kanaal. Mooie natuur, veel vis en stilte!!!
Fietsen op het Dwingelderveld of Hijkerveld……ik ben bang dat je mogelijkheden te over hebt.
Veul plezier in Drenthe!