pontoon vs belly boat

• Ruza

Zoals de titel al zegt. Ik bezit momenteel een pontoon bootje maar zit te twijfelen of een bellyboat niet geschikter is, ik heb nog nooit uit een bellyboat gevist btw. Lijkt mij dat een bellyboat als voordeel heeft dat deze makkelijker is te handelen/vervoeren en sneller gebruiksklaar is te maken alleen dat afstanden afleggen toch iets voor de pontoon is. Ik hoop dat ik met een bellyboat eerder geneigd ben deze te gebruiken want de pontoon hanteer ik hooguit 2x per jaar. Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover…

• Gerlof

Ik heb dezelfde mening als jou Ruza! Komt nog bij dat je met een goede bellyboot veel minder gevoelig bent voor wind. Daarnaast zitten de grote drijvers me behoorlijk in de weg. Het is dus mijn ding niet…Voor de echte liefhebber…Zouden die hier zijn? want de dingen zijn eigenlijk gemaakt voor floattrips…Ik heb er 1 in de aanbieding voor een belachelijke prijs…dus liefhebbers?!! Wat wel mooi zou kunnen zijn…i.c.m. een electromotortje bij het niet hebben van een boot of een plaats om een boot te stallen….

• Arubaman

x2

(ook eentje die ik niet gebruik)

• j.bierman

ik wil wel een keer wisselen jij in de bellyboot ik in de pontoonboot

• sjoerd.s

Of je met een pontoonboot echt grote afstanden kunt afleggen? Verder dan met de bellyboat en alleen dan als je met de voeten helemaal boven water uitsteekt, dus op zo'n dwarsstang.kunt plaatsen .Zoniet, dan heb je veel weerstand van de benen met de zwemvliezen die in het water bengelen en vond ik het peddelen niet echt geweldig. Voor mij dus voor grotere afstanden mijn opblaasbare kajak!! Binnen enkele minuten opgeblazen en compact mee te nemen in auto. caravan en evt zelfs vliegtuig. Al is het lastiger vissen als je op één plek wilt vissen vanwege het langzaam wegdrijven. Wel weer ideaal om driftend te vissen, zoals we deden in de Noorse Fjorden en zelfs op zee. Zo heeft ieder systeem zijn voor en nadelen.

• Sailfish

Welke merken kajak's zijn bruikbaar voor de (vlieg)visserij?

Een beetje stevig materiaal lijkt me wel een pré. Klinkt wel interessant Sjoerd.

Grt, Richard

• sjoerd.s

Er zijn meerdere merken, Zelf heb ik een Stearns, voldoet goed.

• Ruza

Duidelijk verhaal, het wordt dus een bellyboat :)

Iemand nog een pontoon kopen?…..Of een bellyboat te koop?

• j.bierman

ik heb je een aanbieding gedaan op het prikbord ik heb je een pm gestuurt dus er is wel belangstelling en ik een bellyboot in de aan bieding en ik hoop dat je er nu op reageerd

• Ruza

Beste Bierman,

Excuses, het was me niet opgevallen. Je hebt een PB.