nogmaals staatsvergunning tsjechie

  • riet tap

    Dat was misschien hotelwater en was het gepacht, dat is natuurlijk een ander verhaal. Wij waren ook op de Annin camping en zijn naar het gemeentehuis in Susice geweest, maar kregen absoluut geen staatsvergunning daar.

  • riet tap

    Ik begrijp niet waarom er door de visserijbond of vliegvisvereniging niet alarm wordt geslagen. Voor veel vissers is het een mislukte vakantie geworden doordat er in dat land niet meer gevist kon worden, (behalve Vrachlabi dan) ook onbegrijpelijk. Dan hebben we het nog niet eens over de pension en camping eigenaren, die dit jaar toch een daling constateerde van veel vissers. Hoop dat er snel actie wordt ondernomen door de desbetreffende instanties zodat er uiteindelijk volgend jaar weer gewoon in Tsjechie gevist kan worden

  • Hilko van den Belt

    Ik, Hilko van de Belt, heb samen met mijn collega er jaren aan gewerkt om het vliegvissen begrijpelijk en mogelijk te maken voor de Nederlander in Tsjechië.

    In Tsjechië hebben ze wetgeving en gedragsregels en ze hebben er een hekel aan als jij je er niet aan houd.

    Nederlanders staan bekend in Tsjechië als goede en hoogaanziende mensen maar ook dat de wet niet altijd voor hun geldt omdat wij het stom en dom vinden hoe het hier geregeld is.

    Tsjechië is een oud communistisch land waar vaak de wetten en bebording elkaar tegenspreken en waar mensen hun verantwoordelijkheid graag bij een ander neerleggen. Daar heb je het mee te doen.

    Ik ga met de Nederlandse vliegvisser naar de instantie (gemeente) om samen met hun de Staats-vergunning te regelen. De vliegvissers die bij ons komen krijgen alle steun van ons om het vliegvissen mogelijk te maken. Als er een voorval is bij het controleren van hun vergunning door een controleur dan stap ik in de auto en ga dan naar de vliegvisser en de controleur toe om te praten over het probleem. De fout ligt altijd bij de Nederlander. Probeer jij eens een politieagent tegen te spreken, lukt in Nederland ook niet.

    Veel voorkomende fouten:

    - Verkeerde plek van vissen omdat ze de borden niet kunnen lezen.

    - Wel goudkopje of geen goudkopje.

    - Geen rolmaat bij zich! (moet dat dan we nemen toch geen vis mee! Ja ook dan moet je hem bij je

    hebben)

    - Vergunning verkeerd ingevuld zoals datum, rivierlocatie, soort vis je aan het vissen bent.

    http://www.rybsvaz.cz/?page=fischfangbedingungen&lang=de&fromIDS=

    Deze link brengt je op de site van de črs over vissen in Tsjechië en alles is daar te vinden.

    Ik persoonlijk heb vernomen van controleurs dat ze er nerveus van worden om Nederlanders te controleren omdat het nooit goed is (hun woord, andere taal) en hun enige bevoegdheid is vergunning afpakken of boetes uitdelen. Ik heb met de controleurs gesproken en belooft dat ik persoonlijk de Nederlanders goed zal informeren over de wetten over Oost-Bohemen in Tsjechië.

    Waarschijnlijk hebben de Nederlanders hun krediet verloren in Cheb en gaan de Tsjechen het hun gewoon moeilijk maken. Ik kan je vertellen dat ik er alles aan doe om de verstandhouding met de Tsjechen in mijn omgeving goed te houden. Want als je het bij hun hebt verbruid komt het vertrouwen echt niet terug.

    Ik hoop dat een ieder en het maakt mij niet uit waar ze heen gaan in Tsjechië weer met alle plezier kunnen vliegvissen. Wij begeleiden en regelen de vergunningen op de eerlijke manier voor de rivieren in en rond Novŷ Hrádek Oost-Bohemen.

    Dus nogmaals bij ons kan je gewoon vliegvissen en ik sta er persoonlijk voor in.

    Hebben jullie vragen over Oost-Bohemen, mail ons info@novyhradek.cz of kijk op de site http://www.vliegvissen-tjechie.nl

    Veel vis plezier Hilko van de Belt.

    Hierna de weergave van de site van de črs. Het is vertaald door Google en is dus soms moeilijk leesbaar

    Vismogelijkheden voor de visgronden die door ČRS

    Voor buitenlanders biedt de Tsjechische hengelaars Unie in bijna 2300 visgronden (waarvan 537 zijn forel en 1739 grof en roofvis gebieden) met een totale oppervlakte van 35 200 ha (waarvan 3.300 ha forel en 31 900 ha grove en predator visgronden) manieren om vissen.

    Het overzicht van zalmachtigen visserij en hun beschrijving en locatie op de kaart zijn in de referentie opgenomen zalmachtigen .

    Het overzicht van de grove en predator visgronden evenals hun beschrijving en locatie op de kaart zijn in verwijzing grove en predator visgronden opgesomd .

    Buitenlanders die willen vissen in de mijnbouw districten van de Tsjechische Hengelaars Vereniging, moet de officiële visvergunning en de bijbehorende visvergunning. Beide documenten moeten worden uitgevoerd tijdens het vissen en aanwezig zijn op aanvraag ter inzage.

    1) visvergunning (state administratiekosten)

    2) visvergunning (belasting voor het gebied operator)

    1) visvergunning

    State management fee, niet waardoor de werkelijke vissen. Wanneer dit document vissen wordt bewaard en wordt, op aanvraag, samen met de visvergunning voor inspectie.

    Hoe verkrijgt de visvergunning?

    Buitenlanders kunnen de visvergunning op het gemeentehuis met uitgebreide bol aankoop in de wijk waarin ze gevestigd zijn.

    Voorwaarde voor de verwerving van de visvergunning is de presentatie van een certificaat van kwalificatie voor de publicatie van de eerste visvergunning betrekking, indien de presentatie van een eerder afgegeven visvergunning, een licentie of een soortgelijk document dat is de burgers van de kandidaat in de staat , werd uitgedeeld.

    De aanvrager kan kiezen tussen vissen certificaat met een geldigheid van 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar.

    Indien de aanvrager beschikt over een van de genoemde documenten, die nodig is voor de afgifte van een officiële vergunning is, wordt aanbevolen:

    a) contact opnemen met het dichtstbijzijnde bevoegde ČRS regionale vereniging (indien de ČRS Raad) of de plaatselijke ČRS-visclub.

    (Volledige adressen van de relevante regionale organisaties, zie de noot regionale verenigingen. Individuele vissen clubs die zijn ingedeeld op basis van de regionale verenigingen, kan gevonden worden in Toelichting vissen clubs .

    b) De bevoegde autoriteiten van het afgegeven certificaat in kwestie kunnen testen worden afgerond.De aanvrager is het document op de verworven kwalificatie voor de publicatie van de eerste officiële visvergunning wordt afgegeven.

    c) Dit document wordt voorgelegd aan de bevoegde plaatselijke autoriteit waarvan de bol. Dan is de bijbehorende toepassing wordt ingevuld door de aanvrager en betaalde de administratieve vergoeding voor de visvergunning met een geldigheid van 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar. Daarna zal de aanvrager worden gegeven het document.

    Als u ook in de volgende jaren hun visvakantie in Tsjechië

    willen doorbrengen, raden we de visvergunning met een geldigheidsduur

    van 10 jaar aan te schaffen. .

    Wat is de kostprijs van de visvergunning?

    Visvergunningen - geldig CZK

    1 jaar 100

    3 jaar 200

    10 jaar 500

    2) viskaart

    De Tsjechische Angling Association biedt visvergunningen voor buitenlanders van verschillende omvang en verschillende duur. De nationale visvergunning kunt vissen in alle districten van ČRS. De regionale visvergunning kunt vissen op het terrein van de individuele ČRS-regionale verenigingen. Voor het vissen in bepaalde visgronden zijn lokale visdocumenten uitgedeeld ..

    De viswateren zijn verdeeld in twee delen op basis van hun karakter. Er is daarom Vergunning voor forel wateren en visdocumenten voor grof en predator viswateren.

    Wat is het meest visvergunning met een geldigheidsduur van 1 dag, 2 dagen, 7 dagen, 14 dagen en 1 jaar.

    Hoe kan ik een visvergunning verkrijgen?

    Volgens de gekozen visplek kan gecontacteerd worden op de regionale vereniging. De Tsjechische Vissers Unie is verdeeld in 7 regionale verenigingen, welke de wateren te beheren in hun regio. Concreet is de regionale vereniging van de stad Praag, Bohemen van de Zuid-Boheemse regio van de Regionale Vereniging van West-Bohemen, de Regionale Raad van Noord-Bohemen, de regionale vereniging Bohemen, de Regionale Raad van Noord-Moravië en Silezië. De dam Orlik is een onafhankelijke visgebied.

    Die contacten zijn in de mededeling van de regionale verenigingen vermeld.

    Wat je betaalt voor visvergunning?

    De Engel Ticketprijzen variëren in verhouding tot de Gewässerart (forel, grof en predator viswater), de geldigheidsperiode (bijv. 1 dag, 2 dagen, 14 dagen) en de reikwijdte (nationaal, regionaal, lokaal). De prijslijst van de contacten en verkoopkantoor is in verwijzing lidmaatschapsgelden en visvergunning prijzenvermeld.

    Met uitzondering van deze verkooppunten, de gewenste visvergunning en andere lokale worden aangeschaft. Er zijn meer informatie en contacten met de bevoegde Regionale Vereniging of de Raad ČRS-

    Als u specifiek geïnteresseerd bent om te vissen bij de dam Orlik, vind afzetmogelijkheden voor visvergunningen en de prijzen in de Nota VN Orlik .

  • riet tap

    Wij hebben ook een Duitse staatsvergunning en die ook laten zien in Tsjechie, maar echt, ook dat hielp niet, (en dan wel een vergunning met stempels en foto).

  • riet tap

    Wij, zijn mijn man Rob en ik. Rob is de vliegvisser in kwestie maar ik regel de administratie. Hij weet niets van computers maar alles van vissen.

  • riet tap

    Waar ik benieuwd naar ben is het volgende; Wie heeft in 2014 een staatsvergunning aangevraagd bij een gemeentehuis en het wel of niet gekregen. Neem van mij aan dat het niets te maken heeft met gedragingen van vliegvissers, het gaat om het begin, een staatsvergunning aanvragen en niet krijgen en wat daarvan de reden is? Ook heb ik begrepen dat er onderscheid wordt gemaakt in verschillende regio's. In Cheb en Susice kregen we hem in ieder geval niet. Terwijl er in 2005 en 2006 totaal geen problemen waren en we gewoon een staats vergunning kregen.