Camera

• Mike

Hallo forummers,

Ik wil voor mijn visvakanties een extra camera aanschaffen.

Ik heb al zo'n Contour + 2 actioncam, voor op mn petje maar ik wil er ook nog een extra camera bij kopen, die ik bv door de gids kan laten bedienen.

Het hoeft geen budget ding te zijn, ik heb er best wat voor over. Ik ben natuurlijk geen professioneel cameraman dus hele uitgebreide super functies zijn voor mij niet nodig.

Het is voor mij belangrijk dat het toestel erg gebruiksvriendelijk is en dat hij goede specs heeft. Een beetje stevigheid en of zelfs waterbestendigd zouden evt ook hele mooie eigenschappen zijn.

Uiteindelijk wil ik de beelden kunnen uploaden in Windows moviemaker, zodat ik ze kan combineren met de beelden die ik maak met de actioncam.

Alle tips zijn welkom..

Grt, Mike

• Evert

Hallo Mike, zelf gebruik ik de Panasonic lumix onderwatercamera. Mooie kleine camera en maakt

Leuke plaatjes. Deze, ( Panasonic Lumix DMC-FT5 )

is de nieuwste als ik het goed heb. Zelf heb ik het type er voor.

Enigste nadeel met die van mij is dat je er geen remote bij kan kopen. Weet niet hoe dat zit met de nieuwe type.

• Mike

Evert, bedankt voor je reactie.

Ik ben niet helemaal duidelijk in mn vraag, eigenlijk bedoel ik een filmcamera.

Een fotocamer heb ik al. De Olympus Tough.

Grt, Mike

• Avital

Hi,

Kijk eens naar de GoPro Camera's, http://gopro.com/.

Review: http://www.fieldandstream.com/blogs/flytalk/2013/08/best-pocket-camera-fishermen-gopro-hero-3-black-edition.

• bartheijboer

Ik ben vooral tzt benieuwd naar het resultaat:)-D

• Marten K

Ik denk niet dat je een filmcamera bedoelt, die zijn nog duurder dan de videocamera waarover ik een korte reaktie gaf op het vv forum.

Je bedoelt waarschijnlijk een videocamera, maar die zijn in de prijsklasse waarin jij vermoedelijk zoekt niet waterdicht en tegen een stootje bestand te krijgen.

De camera die Evert noemt heeft veel betere specificaties dan de Olympus die jij noemt, al was het alleen al de codec waarmee video wordt opgeslagen en de te gebruiken framerates.

Wanneer je de beelden van zo'n videocamera en van je actiecam samen wilt verwerken is het belangrijk dat je ze gelijk instelt vwb. framerate en is toch wel omdat we in Europa leven de Pal norm belangrijk.

Dat betekent 25 of 50 (dubbelpal, bij de AVCHD codec AVCHD 2.0 geheten) progressieve beelden per seconde.

• Mike

Marten, bedankt voor je reactie, helaas is het voor mij chinees.

Ik zoek idd een video camera. Ik denk dat er voor rond €750 (of iets meer of minder) best een handig filmcameraatje te koop moet zijn.

Ik heb er weinig verstand van maar ik zie geen reden waarom ik de beelden van zo'n ding niet in windows moviemaker zou kunnen uploaden en aan de beelden van mn Contour +2 zou kunnen plakken.

Evert, bedankt voor je reactie. Ik zoek echter iets anders.

De contour +2 waar ik het over heb is nagenoeg hetzelfde als de Go Pro, alleen de vorm en de montage is anders.

Verder kan die alles wat de Go Pro ook kan.

Hoi Bart, ik ben ook heel erg benieuwd ;)

• Marten K

Mike Schreef:

——————————————————-

> Marten, bedankt voor je reactie, helaas is het

> voor mij chinees.

Vragen staat vrij en tevens is hierbij Google je beste vriend.

Je eerst goed informeren voorkomt vaak latere teleurstellingen.

> Ik zoek idd een video camera. Ik denk dat er voor

> rond €750 (of iets meer of minder) best een

> handig filmcameraatje te koop moet zijn.

Jazeker, bv. deze, één van de beste zoniet de beste consumenten videocamera's van dit moment.

Grote beeldhoek, prima automatische stabilisering, 3 opname elementen en hele goede low-light opnames, etc.

Als je bij Foto Konijnenberg kijkt onder de € 770 te koop.

Of hij aan jouw eisen voor robuustheid, e.d. voldoet moet jezelf beoordelen.

• Mike

Thx, Marten(tu) Die ga ik zeker bekijken.

• Mike

Hoi Marten,

Ik denk idd dat dit is wat ik zoek..

Denk dat ik verder niet mn brein er over ga breken, aangezien jij hier veel meer verstand van hebt.

http://www.vergelijk.nl/videocamera/panasonic/hc_x920/review/#tabs

Er staat een review bij die naar negatief neigt maar dat heeft volgens mij te maken met persoonlijke voorkeur voor functies die ik volgens mij toch niet nodig heb.