Bedankt voor het advies, Marten.
Ik wil de camera idd alleen gebruiken voor het vissen.
In de bellyboat zou ik m niet meenemen omdat ik dan zelf moet filmen en daar geen handen voor vrij heb. Daar heb ik mn actioncam voor.
Het doel is puur en alleen visvakantie-momenten mooi vast te laten leggen, door bv de gids of een vismaat.
Een feature als beeldstabilisatie spreekt mij wel erg aan.
Verder vind ik HD beeld eigenlijk ook heel belangrijk.
Het allerbelangrijkste voor mij is gebruiksgemak.
Dingen moeten niet ingewikkeld en vermoeiend zijn en dat is bij mij al heel erg snel het geval.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik in een impulsieve bui iets koop en dat het uiteindelijk een eenzame dood sterft, in een kast of voor een kwart van het bedrag op mp eindigt, puur omdat ik het geduld niet heb om gebruiksaanwijzingen te gaan door spitten en er echt voor te gaan zitten.
Dat geld ook voor bv computer programma's. Ik weet dat er veel betere programma's op de markt zijn maar vaak zijn die ( voor een leek als ik ) super ingewikkeld en je hebt er in veel gevallen echt hulp of zelfs een cursus voor nodig en dat gaat mij echt veel te ver.
Windows Moviemaker klikte ik per ongeluk een keer aan en dat weest zich helemaal vanzelf, zonder dat ik daar hulp bij nodig had of dingen op moest zoeken.
Ik zoek die eigenschap eigenlijk ook in een camera.
Gewoon aanzetten en filmen, geen geknoei met allerlei instellingen en 10 tallen knopjes, daar krijg ik vreselijk de kriebels van.
Daarna met een snoertje aansluiten op mn laptop en de beelden uploaden, zodat ik ze kan bewerken.
Al met al wordt het nog een lastige keuze, vrees ik..