stijgende wintervoorn en windes

• sjoerd.s

OK, het is een zachte winter tot nu toe maar je verwacht toch niet zo snel dat windes en tot mijn blijde verrassing een dikke 30 plus ruisvoorn zich nu aan de oppervlakte tegoed doen aan broodkorsten. Toch was dat wat vanmiddag gebeurde tijdens het wintervoornvissen. De blankvoorns waren niet erg los. ik had er wel wat gevangen maar heel veel meer baarzen en snoekbaarsjes aan de nimf. Ook leuk hoor!

Totdat een oude dame de eenden en meeuwen ging voeren met brood. Na enige tijd, nadat de vogels geen brood meer konden zien, dreven een aantal broodkorsten door de stevige wind mijn kant op. Plotseling zag ik stevige kolken aan de oppervlakte en werd het brood gepakt door vissen. Windes schoot het door mij heen en dat klopte want nadat ik de beetverklikker op zo'n 30 cm van de vlieg had gezet en tussen de korsten wierp, haakte ik al snel een winde. En daarna nog een paar. Maar tot mijn verbazing haakte ik daarna nog een schitterende bak van een ruisvoorn. Een mooi begin van 2014!

Sjoerd

• David

ha ha, geweldig Sjoerd ! Ik hou wel van dat gekke weer (tu)

Ga morgen eens wat broodvlokken strooien langs de rivier, gewoon om te kijken of ze er zijn, mijn vinnige vriendjes :D

• tom

Je hebt ook altijd Mzzzl ;).

• sjoerd.s

tom Schreef:

——————————————————-

> Je hebt ook altijd Mzzzl ;).

Haha Tom, Goed blijven rondkijken tijdens het vissen wil nog wel eens helpen!:D

Sjoerd

• tom

Ik doe niet anders maar hier geen broodvoerende dametjes. En niet dat glasheldere water. Maar verder nix te klagen hoor