Ik ga (net als velen van jullie) af en toe naar het buitenland om te vliegvissen. Ik doe dan veel vooronderzoek en als ik aankom weet ik waar ik moet zijn voor vergunningen en die koop ik dan zo snel mogelijk en dan ga ik een weekje vissen, maar…
Ik overweeg om een keer een langere vakantie / roadtrip (met de auto) te gaan maken door (Midden- en Noordscandinavie: Noorwegen / Zweden / Finland). Een vakantie, dus niet per se een vis-trip.
Zonder al te veel vaste planning over waar ik heenga en hoe lang ik daar blijf. Hoe zouden jullie het in zo'n geval doen met vissen? Als ik ergens langs een mooi riviertje rijd of wandel, dan wil ik m'n hengel kunnen pakken en een lijntje kunnen uitwerpen. Op dat moment kan ik niet gaan uitzoeken tot welk bos de gemeente hoort, waar ik de vergunning kan krijgen en die dan ergens gaan halen. etc. Want een uurtje of twee later of de volgende dag heb ik dat gebied dan alweer verlaten. Uiteindelijk schrikt dat me dan vaak af en ga ik maar weer verder zonder te vissen, want vissen zonder vergunning doe ik niet. Uit principe niet maar ook omdat ik dan niet kan ontspannen.
hoe doen jullie dat? Of is het niet mogelijk om door een land te reizen en te vissen als je toevallig langs een mooie plek komt?