Vliegvistrip met visclub naar Belgie

• hansingridvdspek@hetnet.nl

Wie heeft er tips voor mij om met onze Zaandamse Vliegvisvereniging naar toe te gaan in België. Het is een vliegvistrip voor een dag of 3 a 4 en we zoeken mooi stromend water waar we met een mannetje of 12 uit de voeten kunnen. Daarnaast zoek ik er dan nog een hotel bij, Afgelopen jaren was het steeds het Eifel gebied maar iets anders is misschien ook leuk.

Ik hoor graag als mensen wat voor me weten.

Groeten,

Hans van der Spek

• Arubaman

12 man…. Ik vrees met grote vrezen dat het dan knap lastig is om forel aan de schubben te komen in Belgie.

De meeste forelvisserij is redelijk in de bovenloop riviertjes, zodra de rivieren breder en wat makkelijker toegankelijk worden is het een stuk taaier en zit er minder voor de vlieg te vangen forel.

Kruipdoor sluipdoor is echt wel heel gaaf en leuk, maar lastig met zo'n grote groep.

Wat dat aangaat heeft Duitsland net wat meer te bieden qua capaciteit.

Of je moet net wat verder reizen.

De Konge A in Denemarken is bijvoorbeeld ook een mooie rivier (andere soort visserij dan in duitsland) waar je onder andere forel en vlagzalm kunt vangen. Vanuit Utrecht ca. 6-7 uur rijden.

Of een mooi reservoir; Belgie kent wel een paar mooie reservoirs, maar das dan weer geen stromend water.

• sexyloops

koop de nieuwe dvd`s vliegvissen in belgie http://www.visboeken.nl/Boek/9782f270-f14d-424a-a4f6-4db6d40c3d04/luc-buelens-voorverkoop-vissen-in-de-belgische-ardennen

zult verstelt staan van de mogelijkheden in de ardenne

er is nog volop mooie vis te vangen in belgie op plekken waar vele van ons nooit van gehoort /laat stil staan gevist hebben

• ton

12 man is inderdaad wel veel. Om het eenvoudig te houden zou ik zeggen het openbare stukvan de Ourthe tussen Nisramont en La Roche.

Vele mooie stukken en de groep kan zich verdelen over verschillende stekken. Campings in overvloed ook langs het water en voor de vergunning alleen een gewest vergunning nodig in ieder geval verkrijgbaar bij het postkantoor in La Roche (Via internet dacht ik ook mogelijk). Alleen rekenschap geven of je ook wilt waden. Over dit onderwerp is op zeker nog info te vinden op het prikbord.

success

Aks

• Arubaman

Om het dan nog te vereenvoudigen:

vergunningen: http://www.maisondelapeche.be/Nl Hier kun je online bestellen. meestal binnen een week vergunning in huis. Kiezen voor de vergunning met waden (das de dure, ca. 40 euro).

• aftma4

Goede tip visboeken.nl krijg ze dinsdag binnen(tu)

• hansingridvdspek@hetnet.nl

Bedankt voor jullie reacties en mochten anderen nog tips hebben, hoor ik het graag.

Groet

Hans