Rexfly ? ( werpen zonder reel aan de hengel.)

• David

ha ha briljant, dit spreekt me erg aan.

Leuk om eens uit te proberen. Rolly polly !

bedankt Cornelis - wie bestelt er mee? :)

• reinbijsterveld@hotmail.com

Hej Cornelis…….

Je leuk bedacht met sommige handelingen best wel makkelijk handen vrij……:D

Zal het ook werken voor Big game Fishing………… hoop alleen dat het klik systeem dan werkt ,Reel op de borst en water scheeën dan maar oeps shark(:D

Rein.

• Cornelis

Als gewoon Big game niet meer spannend genoeg is Rein….(:D

grt. Cornelis

• Arubaman

Geweldig! met name filmpje dat hij zijn kids drillt aan een sleetje.

Toch ben ik ook deels sceptisch. Ik denk dat bij echt snelle vis (bonemeunen) de lijn waarschijnlijk nog veel sneller ergens omheen slaat.

Daarnaast heb ik vaak juist het idee dat de massa van de reel bijdraagt in het werpen, op het moment dat je dat “tegengewicht” niet hebt gaan er heel andere krachten op bijvoorbeeld je onderarm werken.

Wel tof dat er altijd weer gekken zijn die nieuwe ideeen ontwerpen en soms komt er dan inderdaad een goed iets voorbij.

• Brambo

Tja, ik weet het niet.

En kan je op dat chestpack dan meteen de houder van de GoPro kwijt?

• David

Op de kickstarter page geeft Rex de tip om je reel in je jaszak te doen om eens te voelen hoe dat werpt, zo zonder reel.

Waar heb ik dat ook weer eerder gelezen?

• reinbijsterveld@hotmail.com

Hej Cornelis ………

Ja dat moest flyfishing weze :P

• sjoerd.s

David Schreef:

——————————————————-

> Op de kickstarter page geeft Rex de tip om je reel

> in je jaszak te doen om eens te voelen hoe dat

> werpt, zo zonder reel.

> Waar heb ik dat ook weer eerder gelezen?

Ik heb dat ooit gedaan , mijn reel van de hengel gehaald omdat….. in de bepalingen van de visclub stond dat er alleen maar in de haven gevist mocht worden met een hengel die NIET was voorzien van een opwindmechanisme. Dat waqs gedaan omdat er met werphengels met kunstaas en voerkorven nogal eens bllijkbaar een boot werd geraakt.Nu had ik van die havenmeester toestemming om daar met de vliegenhengel te vissen, dus dat was OK maar een fanatieke controleur, dacht mij dus een beentje te lichten met die bepaling, Dus de reel eraf gehaald en dan is de hengel niet meer voorzien van een opwind mechanisme. Later mocht ik daar dus wel vissen, na uitleg over de geringe gewichten van een nimf.Ik moet zeggen dat het niet echt lekker werpt, zoals Sander ook al opmerkte. Je moet idd iets als contragewicht hebben om lekker te werpen.

Sjoerd

• David

o ja dat was het verhaal! wie weet is het slim de houder uit te rusten met loodpatronen oid zodat je em optimaal kunt uitbalanceren voor het werpen. ik ga het in alle geval zelf ook eens proberen.