Reparatie waadschoen

• André M

Na mijn laatste vissessie zag ik dat er in mijn waadschoen een slijtage gat zat, aan de bovenkant naast de veters.

Volgens mij is dat gedeelte van leer ( scierra waadschoen )

Heeft iemand een idee of dit te repareren is, en hoe?

• Franky Boy

Een beetje vage beschrijving André. Is het een scheur of een gat? Hoe groot? :S

En met grote waarschijnlijkheid is je schoen niet van leer gemaakt. Leer verdraagt water niet zo goed. Slurpt water op en wordt bij opdrogen knalhard. Leer vergaat niet in water, maar de schoenen zitten na een paar keer vissen niet meer zo fijn. Het lijkt me dus dat jouw schoenen van een soort stevig en waterbestendig kunstleer zijn gemaakt (zoals veel waadschoenen van het oudere type), dat kan een soort plastic zijn op textielbasis. Een ouderwetse schoenmaker eens vragen of hij het kan repareren. Wel tegen hem zeggen dat je ermee het water in gaat. Garantie zal hij je er niet op geven.

• André M

Het is een gat ter grote van een twee euro munt…

En ja als de schoenen droog zijn, zijn ze keihard. Het zal wel een soort kunstleer zijn ja. Ik zal eens kijken of ik het kan afplakken met bandenplak stikker.

Het zal wel zo worden dat ik binnenkort opzoek moet naar andere Waadschoenen.

• Hans uut Zwolle

Misschien een erg onlogische gedachte,

maar al eens aan een schoenmaker gedacht?

Groet, Hans

• Franky Boy

Ja, dat zei ik: Een schoenmaker :)

• André M

Ik zal van de week eens een schoenmaker bezoeken. Kijken wat hij kan betekenen.