• noldenkortte

Goedendag,

Ik ben op zoek naar een aftma 9 hengel plus reel heeft iemand misschien tips of een aanrader/ adresje , compleet wil ik eigenlijk niet meer dan 200 tot 300 euro kwijt.

Alvast bedankt

• tom

Hoi, wil je wat bruikbare tips dan misschien eerst hier nog wat meer info waar je de hengel/reel voor wilt gebruiken. B.v. op zoet en/of het zout water want niet iedere hengel/reel kun je voor het zoute water gebruiken. Maar ook waar je op wilt gaan vissen want persoonlijk vind ik bv een 9# al een behoorlijke pook voor de reguliere visserij in NL.

Wanneer je wat meer info hebt misschien ook eens kjjken op de 2e hands markt, zie b.v. bijgaand voorbeeld http://vliegvissen.paginamarkt.nl/orvis-boron-graphite-aftma-9-/436669.html

Suk6 en grtz,

T.

• Cornelis

Inderdaad heb je het bij een #9 vaak al over de serieuzere visserij. ( zonder andere visserijen te kort te willen doen.)

waar ga je de hengel voor inzetten ?

dan kan er wellicht iets gerichter advies worden gegeven.

grt.Cornelis

• noldenkortte

Ik wil de hengel voornamelijk op snoek gebruiken en evt er ook gebruik van kunnen maken in noorwegen of schotland

M.v.g

N.oldenkortte

• Cornelis

Een reel met een superslim is dus niet echt nodig… Dan moet hengel+reel voor 300 euro haalbaar zijn. Tfo heeft mooie betaalbare hengels b.v ( ticrx , BVk , )

Of guideline , vision.. ( big daddy bv. prima snoekhengel ). Suc6 met je keuze. Probeer de hengels eens voordat je tot aanschaf over gaat…blijft een persoonlijke keuze…. Kan je langer wachten? Tfo is bezig een snoek/musky hengel op de markt. Te brengen. Maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren.. Grt. Cornelis

• troutbuster

een #9 is een klasse maat voor de snoek, als je lichter wilt kun je altijd nog eens een #7 erbij nemen als je die nog niet hebt.

een #8 is een waardeloze maat, te zwaar voor zeeforel of OVM en dergelijken, en te licht om te snoeken op groot water.

• David

waar heb ik dat laatst nog eens gehoord ? het was heel dichtbij :D

• bartheijboer

helumaal mee eens

• troutbuster

Ik had het er onlangs met huib over onder het genot van een heerlijke vis sessie op groot water :)-D

• sem

Ik heb nog wel een nieuwe aftma 8 of 10 9,0"foot G-Loomis Cross Current GLX voor je in de aanbieding. als je er belang bij hebt kan je me mailen (semih@fasnaflyfishing.com)