Keuze stress.....

• flatfeet

Ik mag van mijzelf elk jaar begin maart (verjaardag) een dagje vrij nemen om te gaan vissen op een forelvijver. Nu woon ik achter in twente en dan zijn de grotere vijvers/meren verder weg. Dus rijden.

Maar waar rij ik heen?

De Ronde Bleek, 211 km

Het OVM, 250 km

Baggelhuizen, 111 km

De Kool, 70 km, maar vorige week nog 2 uurtjes geweest en niks gevangen (ligt natuurlijk aan mijn vistechniek en aan die van mijn maatjes die ook niks vingen….)

Snoek in veluwe meer havens kan natuurlijk ook nog, vliegen van langer als 2,5 cm zijn pas vanaf 1 april verboden waar aan de waterkant. Ook ruim 100 km.

Ik ga alleen tenzij zich vrijwilligers melden om mee te gaan.

Wie helpt mij te kiezen met goede argumenten.

Groet HJ

• flatfeet

Hmm, al surfend kom ik ook de “nieuwe” vijver van de berenkuil tegen. Snoek en forel in 1 vijver. Wel duur om 5 euro per uur te betalen voor snoekvissen, maar samen met forel misschien leuk…?

• David

Ha HJ,

Kan je niet helpen met je keuze. Sterker nog, je bent Geesterambacht vergeten :D. Zit in de grote vergunning - op zo'n 210 km.

Vriendje van mij (oorspronkelijk uit De Lutte) gaat er woensdagmiddag vissen.

http://www.totalfishing.nl/laatste-nieuws/articles/nu-even-op-zoet-forelvissen-op-het-geestmerambacht

Vis-TV van gisteren ging er over:

http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/5526/vis_tv_2014_afl__1:_forel_in_geestmerambacht__video.html

Uitzending gemist van gisteren: http://www.rtlxl.nl/#!/vis-tv-10185/9f240341-0954-3a60-b5b3-ebd062ba434b

Let wel; dit was zo te zien vlak na de uitzetting, voor je jezelf rijk rekent….

Misschien is er iemand hier met meer recente info.

van harte !

David

• tom

Ik ben er vorige week even gaan kijken zonder hengel:). En dit weekend ook stukje gezien van Vis-TV, maar dat kan niet anders geweest zijn dan net na de uitzetting want de vis lag nog op een een kluitje.

Toen ik er stond even telefonisch navraag gedaan mbt de vangstresultaten maar die lijken in de verste, verste niet op t filmpje van Vis-TV. Maw reken je niet rijk maar vissen is soms meer dan vangen alleen

en door de moelijkheidsgraad is het er zeker uitdagend. Ik ga er dit jaar vast een keer naar toe want het meer en de omgeving spreken me zeker aan.

• Arubaman

SBS-analyse (step by step):

Ronde Bleek, wordt als ik Hans Bock volg redelijk gevangen op het moment. Ook oppervlakte met gurglers. Zijn natuurlijk prachtvissen om te vangen. mooi sterk en plezier tijdens het drillen. Comfi op een vlotje of vanuit je eigen BB en ze hebben er altijd wel een goede bak warme soep.

OVM, nog niet het optimale jaargetijde, over een paar maanden nog vele malen mooier (vind ik). De omgeving is natuurlijk super en ook deze vissen zijn zeker de moeite waard om te vangen. Alleen moet het streven fijn vissen zijn en als je een 50plusser vangt is dat bonus. (zeg maar vangstgarantie nul).

Baggelhuizen, een stuk dichter bij huis voor jou. Ik ben er vorig jaar geweest en was onder de indruk. Leuke plas en technisch best uitdagend water. De vissen zullen denk ik minder snel de drill geven die je op de Ronde Bleek of het OVM tegenkomt.

De Kool ken ik niet, ligt kort bij huis voor jou. Zou ik voor een speciaal uitje dan minder snel kiezen omdat je daar eerder even heen kan voor een paar uurtjes.

Snoeken in de havens. Dat mag nog maar een paar weken. Normaliter zijn februari en maart prima maanden (heb ik van horen zeggen) maar zie op facebook genoeg signalen dat de snoekerij stil kan vallen, stil gaat vallen of stil is gevallen. IVM het mooie weer zullen de dames vlot gaan paaien dus het kan uren dobberen voor niks zijn.

Hopelijk biedt dit je wat meer inschatting?

ennuh mocht je naast vissen ook nog zin hebben in wat gezelschap (uiteraard van ongekende traagheid, anderen noemen het relaxed). En het wordt OVM en ik kan ook nog eens vrij krijgen… Dan moet je even een mail of sms sturen.

In ieder geval van harte!

• Hans Bock1

Beste platvoet,

Ik heb weinig aan de prima SBS van Sander toe te voegen.

Slechts 2 zaken:

-> die mooie omgeving op OVM heb ik nooit kunnen ontdekken (Sorry Sander) - ja, als je (schuin) vooruit naar beneden kijkt en alleen water ziet :)

-> op DRB is de beek rondom het reservoir gereed! Er mag wadend gevist worden en er is daar behoorlijk forel in uitgezet.

Erg leuk 9mag en kan goed met een aftma 5 hengel). Vissen zijn wel heerlijk sterk (tot 1,25 kg). Uitzicht: landerijen en bos!!

Binnenkort (paar dagen) zal ik hier een filmpje over posten. Opnamen zijn reeds gemaakt. Aanrader!

Succes met de keuze,

Hans

• Greekflyfisher

…..heb de uitzending helaas gemist (upc box deed weer eens zijn werk niet, misschien de herhaling), maar zag een half minuutje van het einde en begrijp ook dat ze na het uitzetten gevist hebben. Toen was het erg goed, wij hebben ook heel wat vissen gevangen in het begin, onze zoon heeft ons er ook wel eens uitgevist.

In het begin kon je ze met alles vangen, behalve met kunstaas (werphengel) is het mij niet gelukt. Met de vliegenhengel, dobber en meelwormen en zinkend met foreldeeg en een sbirulino ging het wel. Dit werd langzaam minder en lastiger en toen gingen wij verhuizen en zijn maanden niet geweest. Daarna, tot nu toe, 1 of 2 keer nog geweest, maar de laatste keer hadden wij iig niets. Gingen ook niet de plas rond, want het meer is best groot en niet handig om ff er omheen te lopen. Maar als je een dagje heb, is het denk ik wel de moeite waard.

groet, Kyriakos.

• marcel

Je vergeet de prijs HansB1, want dat gaat natuurlijk nergens over, wat geen uitzicht op het OVM:S of zie jij geen zilverreigers, buizerds, sperwers, roerdomp(ook zelf gespot) en de vele meerkoetenpoten (zonder koet haha) op de dammetjes, ik kan er genieten met en zonder vis PUNT!

@Sander, peukenbidonnetje gaat voortaan mee, goede tip(tu)

• sjoerd.s

marcel Schreef:

——————————————————-

> Je vergeet de prijs HansB1, want dat gaat

> natuurlijk nergens over, wat geen uitzicht op het

> OVM:S of zie jij geen zilverreigers, buizerds,

> sperwers, roerdomp(ook zelf gespot) en de vele

> meerkoetenpoten (zonder koet haha) op de

> dammetjes, ik kan er genieten met en zonder vis

> PUNT!

>

>

en niet te vergeten de aalscholvers :S Zag laatst nog een gevecht tussen een grote mantelmeeuw en een aalscholver die met een grote forel in de slokdarm, waarbij de staart nog uit de bek stak, zijn belager maar nipt kon afweren. Maarja wel weer een forel minder in het OVM.

Sjoerd

• William

Ben benieuwd hoe het gaat op het OVM , ben er een jaar niet meer geweest terwijl ik er maar 30 minuten vanaf woon. Factor tijd dus. Je leest er hier ook bijna niks meer over of ze willen de bere goede vangsten niet delen met ons :D