SBS-analyse (step by step):
Ronde Bleek, wordt als ik Hans Bock volg redelijk gevangen op het moment. Ook oppervlakte met gurglers. Zijn natuurlijk prachtvissen om te vangen. mooi sterk en plezier tijdens het drillen. Comfi op een vlotje of vanuit je eigen BB en ze hebben er altijd wel een goede bak warme soep.
OVM, nog niet het optimale jaargetijde, over een paar maanden nog vele malen mooier (vind ik). De omgeving is natuurlijk super en ook deze vissen zijn zeker de moeite waard om te vangen. Alleen moet het streven fijn vissen zijn en als je een 50plusser vangt is dat bonus. (zeg maar vangstgarantie nul).
Baggelhuizen, een stuk dichter bij huis voor jou. Ik ben er vorig jaar geweest en was onder de indruk. Leuke plas en technisch best uitdagend water. De vissen zullen denk ik minder snel de drill geven die je op de Ronde Bleek of het OVM tegenkomt.
De Kool ken ik niet, ligt kort bij huis voor jou. Zou ik voor een speciaal uitje dan minder snel kiezen omdat je daar eerder even heen kan voor een paar uurtjes.
Snoeken in de havens. Dat mag nog maar een paar weken. Normaliter zijn februari en maart prima maanden (heb ik van horen zeggen) maar zie op facebook genoeg signalen dat de snoekerij stil kan vallen, stil gaat vallen of stil is gevallen. IVM het mooie weer zullen de dames vlot gaan paaien dus het kan uren dobberen voor niks zijn.
Hopelijk biedt dit je wat meer inschatting?
ennuh mocht je naast vissen ook nog zin hebben in wat gezelschap (uiteraard van ongekende traagheid, anderen noemen het relaxed). En het wordt OVM en ik kan ook nog eens vrij krijgen… Dan moet je even een mail of sms sturen.
In ieder geval van harte!