De beek op De Ronde Bleek

• Hans Bock1

Op De Ronde Bleek kan nu ook in een soort van beek gevist worden. Dat kan wadend gebeuren of struinend vanaf de kant.

Heerlijk met een nimf de kanten uitvissen! Als binnenkort de begroeiing uitschiet, wordt het (in combinatie met het heldere water) een plaatje!

Dus, flatfeet -> geen keuze stress meer!

Hier een impressie van hoe een en ander eruit ziet en hoe er gevist kan worden:

De nieuwe beek op DRB

• reinbijsterveld@hotmail.com

Hej Hans……

Leuke film mooie gedaan(tu)

Rein.

• Useless

Vind het een prachtig gemaakt filmpje Hans, maar vind het wel jammer dat het voornamelijk beelden zijn van jou en je visvriend die forellen aan het drillen zijn. Van de nieuwe beek zelf krijg ik nauwelijks een echte indruk, zelfs geen plattegrondje of iets dergelijks, en moet wachten tot de 9e minuut voordat ik eindelijk een shot zie waarmee ik een beeld krijg van hoe het er echt uitziet. Als het doel is om te laten weten dat daar tegenwoordig ook een stukje beek is waar je vooral veel vis kunt vangen dan beantwoordt het volledig aan het doel; als het is gemaakt om te laten zien dat er een mooi stukje beek aan de vijver is toegevoegd dan is het wat mij betreft voor verbetering vatbaar. Laat onverlet dat de film op zich heel professioneel overkomt en mooi gemaakt is.

• Brambo

Interessant

• tom

Mooi fimpje Hans en mooie vissen ook. Persoonlijk had ik bij beek volledig andere verwachting., mn stromend maar zie dat dat een illusie is. Vroeg me al af hoe het eruit zou zien maar nu duidelijk geworden.

• flatfeet

Haha, gaan we zeker een keer uitproberen. Ben deze keer toch naar baggelhuizen geweest en 11 mooie forellen van ongeveer een kg mogen drillen, waaronder 2 saiblingen.

Maar de ronde bleek trekt zeker.

Groet Harmen-Jan

• Franky Boy

Ziet er niet echt als een beek uit. Zie ook weinig stroming (geen beek zonder stroming).

Vraag me af wat er in de zomer met de temperatuur in de beek gebeurt en hoe forellen daar dan kunnen (over)leven.

• Marten K

Useless Schreef:

——————————————————-

>Laat onverlet dat de film op zich heel professioneel overkomt en mooi gemaakt is.<

Kijk en dan word ik nieuwsgierig . . . . .

Helaas dus:

Je was toch niet te kritisch hoop ik?

Of komt er een remake Hans?

• Hans Bock1

Beste mensen,

naar aanleiding van onder andere deze berichten wordt inderdaad (ondanks een flauwe stroming, vanwege de zuiveringsinstallatie), niet meer van eem beek,

maar van een kreek gesproken. Zodoende wordt het filmpje ook aangepast!

In de zomer gaan de forellen naar het reservoir (Franklin). De kreken worden dan gevuld met karper (van ongeveer 1 kg) - super sport voor de vliegenhengel,

baars, grote ruisers….etc.

• Haring33

Een beek of een kreek, verwijderd omdat de naam niet goed zou zijn?

Onzin, te veel kritiek vanuit een te commerciële gedachten. “Bingo”