topdeel repareren

• David

Gisteren bij Fly and Spin in Zwolle een nieuw topdeel opgehaald voor mijn Guideline waarvan het topdeel laatst jammerlijk gesneuveld was op mijn 1e riviersnoek.

Tot ik noodgedwongen op zoek ging naar een Guidelinhe dealer had ik trouwens geen idee van hun bestaan btw, en de winkel bleek een positieve verrassing. Eigenaar wist me haarfijn te laten zien dat hij wel degelijk op dit forum en in de VNV gids adverteert - okeeeeee, dat zegt dan blijkbaar iets over mij.

Nou zou ik het mooi vinden om het gebroken deel te (laten) repareren, zodat ik een reservedeel heb. De hengel is driedelig. Iemand tips hiervoor ?

http://i106.photobucket.com/albums/m264/d_vertegaal/20140316_103105_zps108411cb.jpg

• Kees Pootjes

Je hebt een PM

Mzl

Kees P

• tom

Bij mij op T clublid zit een goeie hengeltje maar die waagt zich niet aan her herstellen van het gebroken hengeldeel anders dan een nieuw top oog erop.Bij navraag bij bv peeters hoorde ik destijds soortgelijk. Overigens is er nog wel te vissen met iets kortere top maar T is toch minder

• David

Ik heb het met de hengelier ook gehad over de optie er een glastop op te zetten, maar dat raade die af omdat het een snelle stok is. Nieuwe top is in huis dus betrekkelijk risicoloos te proberen zo'n reparatie. Vooral nu Kees zo lief is om bij te springen.

• Franky Boy

Je kunt er altijd nog een ‘swing-tip’ van maken… :)

• Greekflyfisher

…..hoi David, heb zelf de topdeel van 2 hengels (zalmhengel en #10 hengel) en de steel van een golfclub gerepareerd. De zalmhengel en golfclub (van mijn zoontje) met hars enzo en de snoekhengel met epoxy. De snoekhengel heb ik al meerdere keren mee gevist en is prima, deze is voorzien van een stukje blank intern en een stukje blank passend over de gebroken delen, werkt perfect.

De zalmhengel ziet er sterk uit en voelt goed, maar zou het nu iets anders doen, maar deze heb ik nog niet op drillen getest (is meer een oefen werphengel). De golfclub is als nieuw, ook hier intern een stuk blank van hengel gebruikt, de club is uiteraard van grafiet.

groet, Kyriakos.

• Greekflyfisher

…..hoi David, heb zelf de topdeel van 2 hengels (zalmhengel en #10 hengel) en de steel van een golfclub gerepareerd. De zalmhengel en golfclub (van mijn zoontje) met hars enzo en de snoekhengel met epoxy. De snoekhengel heb ik al meerdere keren mee gevist en is prima, deze is voorzien van een stukje blank intern en een stukje blank passend over de gebroken delen, werkt perfect.

De zalmhengel ziet er sterk uit en voelt goed, maar zou het nu iets anders doen, maar deze heb ik nog niet op drillen getest (is meer een oefen werphengel). De golfclub is als nieuw, ook hier intern een stuk blank van hengel gebruikt, de club is uiteraard van grafiet.

groet, Kyriakos.

• Cornelis

Ik kreeg als tip voor mijn gebroken tip van een scott hengel : www.solitip.de

grt. Cornelis

• David

Dank heren !

• Marten K

Bij Kees heb je wel iemand met heel fijne vingertjes die ik heel hoog acht met dit soort zaken.

Jammer dat hij het per PM doet want nu komen we er nooit achter hoe hij dat doet en ik wilde mijn eigen geklungel wel een meten met de oplossing van een expert.