Onderhoud bellyboot

• GertB

Ik ben in het bezit van een outcast fish cat deluxe bellyboot en ik vraag mij af of jullie ook aan onderhoud doen… Na een visdag haal ik altijd de opblaasbare kussens (zitting en rugleuning) eruit en doe ik de rits open zodat het vocht eruit kan. Het komt dan regelmatig voor dat ik de binnenband weer goed moet leggen want die verdraaid kennelijk toch steeds iets. Ik vraag me af of dit allemaal nodig is….

En doen jullie nog aan onderhoud aan de buitenzijde?

Ik ben hier wel benieuwd naar.

Gr. Gert.

• tom

Ha Gert, ik heb ook een Fish Cat maar niet een de Luxe en hij is al weer een jaar of 4 oud. Heeft al heel wat diensten gedraaid op het zoete en het zoute en all year round maar tot op dit moment probleemloos. Ik ben er normaal voorzichtig mee, pomp hem normaal stevig op en spoel hem meestal na een visbeurt grondig af, zeker als we vissen op het zoute. Ik heb wat vrienden met andere BBten (zal hier geen merken noemen) waar de ritsen veel sneller corroderen met alle gevolgen van dien. Wat siliconespray of iets dergelijks kan dit voorkomen.

Ik haal m'n bladders er nooit uit maar doe wel de ritsen open en indien relevant spoel ik ook de zaak van binnen even schoon en maak wat droog met een doek. Thuis droogt hij op zolder op een zeiltje maar als we bv in een week in DK vissen is dat geen optie maar afspoelen dus wel.

Ik ken zat andere vissers die wat minder voorkomend met hun BBten omgaan en dat dit consequenties in de tijd heeft is niet geheel onlogisch dus.

• sexyloops

nu 8 jaar de fish cat geen onderhoud of je moet afspoelen na zoutwatervisserij onderhoud noemen

laat hem nooit helemaal leeg lopen

is nog goed al is het mooie blauwe kleurtje er wel af

• flatfeet

Ik hang het altijd opgeblazen (niet te hard) in de schuur op. Alleen als het erg vies is of na zout water afspoelen doe ik er niks aan.