Hoge boete voor OVM beroepsvisser

• Leo

Nou misschien gaat hij het toch nog leren!

http://www.rijnmond.nl/nieuws/03-04-2014/hoge-boete-voor-beroepsvisser

• hyppo

Iets uitgebreider op www.vnv.nu

• Mike

Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij hier iets van leerd.

De eis van officier, vind ik gezien de te behalen winsten, de ernst van de overtredingen en het werk wat de handhavings organisaties er waarschijnlijk aan gehad hebben, echt bijzonder laag.

Nou ben ik over het algemeen van mening dat de straffen die in Nederland worden opgelgd zeer mild zijn maar dit verbaasd mij toch weer behoorlijk.:S

Maar goed, die kwal wordt in elk geval in de gaten gehouden.

• David

mooi, goeie actie !

• David

Staat me bij dat zoiets als dit vroeger zou zijn afgedaan met een paar honderd euro boete, als er al beboet werd. Dus dit is een zeer stevige, en ja ik denk dat ie een heel stuk voorzichtiger wordt, als deze eisen in het vonnis worden gewezen. En met hem andere kwaadwillenden (tu)

• sjoerd.s

David Schreef:

——————————————————-

> Staat me bij dat zoiets als dit vroeger zou zijn

> afgedaan met een paar honderd euro boete, als er

> al beboet werd. Dus dit is een zeer stevige, en ja

> ik denk dat ie een heel stuk voorzichtiger wordt,

> als deze eisen in het vonnis worden gewezen. En

> met hem andere kwaadwillenden (tu)

De rechtbank sprak een vonnis uit, conform de eisen van de officier van justitie.

Sjoerd

• lutra

In het artikel bij rijnmond wordt gesproken van een boete van €16000. Dat is natuurlijk een stevige.

Aan dat bedrag kom je bij lange na niet als je de bedragen in het vnv artikel bij elkaar optelt. Daar denk ik nog ‘mwahh’.

Rob

• Franky Boy

De inbeslaggenomen fuiken zijn nog niet meegeteld.

• David

Ik denk dat je de signaalfunctie niet moet onderschatten. Deze visser is al regelmatig met illegale zaken weggekomen, of althans sterk de schijn tegen gehad, zullen we maar zeggen. Hij staat nu op de radar van justitie. De nodige duizenden euro's armer, dat zal em toch tot nadenken nopen. En de imagoschade die hij leidt is ook niet gering.

• lutra

Dan hou je toch nog een verschil van ongeveer €6000,- . Dat is dan zeker het equivalent van 60 dagen brommen!!:o